11 tot 15 Januari - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu 11 tot 15 Januari - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

11 tot 15 Januari

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

15 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Even weer een reisverslag vanuit Derby!!

Zaterdag 11 Januari zijn we naar de University of Derby gegaan aangezien de introductie zou beginnen voor ons. Toen we aankwamen was de universiteit erg leeg, helaas voor niets gelopen dus..
Wel waren er nog 2 andere internationale studenten (fransen) zij kwamen ook voor de introductie dus vonden het ook erg apart.
Ze lieten ons een schema zien van de introductie die wij niet hadden gekregen dus al met al wat het een rare ochtend.
Na even een kijkje te hebben genomen in bepaalde gebouwen zijn we met z'n alleen richting westfield gelopen want we moesten nog een aantal dingen doen. We wouden onze kamer graag een beetje opfleuren dus hebben we blauw en roze 'behang' papier gekocht zodat we die groene vieze kleur van het prikbord konden bedekken. (zie foto)
Toen ik eenmaal 'thuis' was heb ik nog even geskyped met mam, pap en marc. Daarna hebben Yonien en ik samen aardappels, sla en kipfilet gekookt bij mij en hebben we later met z'n vieren lekker gegeten.
Tussendoor heb ik nog geskyped met vriendinnen aangezien zij een avondje carnaval hadden. De jonkheer en jonkvrouw van cv de toetnbloazers (waar ik lid van ben) zou die avond bekend worden gemaakt. En waar ik al een beetje bang voor was: de jonkheer werd iemand die ik heel goed ken namelijk de vriend van mijn lieve vriendinnetje Jolien. Dat was wel even een baalmoment, maar ik vond het wel super leuk dat ik een beetje op de hoogte werd gehouden die avond.
Verder hebben wij met z'n vieren die avond spelletjes gedaan en toen ik weer alleen in mijn kamer was 2 weken GTST gaan terugkijken. Natuurlijk moet ik wel op de hoogte blijven!!

Zondag 12 Januari hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en daarna heb ik in mijn pyjama mijn eerste huisgenootje ontmoet!! Ze heet Chloe en is 18 jaar, studeert Geschiedenis en is een super gezellige meid!
Helaas komen de andere 4 huisgenootjes zondag pas terug (ze hebben hier 5 weken kerstvakantie) dus zal ik hun pas zondag ontmoeten.
Na een leuk gesprek met Chloe ben ik met de rest boodschappen gaan doen. Jaja, de winkels zijn open op zondag woehoee!
's Avonds hebben we weer bij mij gegeten en daarna zijn we gaan kingsen met heerlijke drankjes en nacho's! We hebben super veel gelachen en het was een hele gezellige avond!

Maandag was er 'alweer' gedoe over ons contract. Het oude contract was tot 6 Juli en nu kregen we een nieuw contract en deze was tot 11 Mei. Wel beter dan de vorige maar weer 2 weken langer dan we eigenlijk blijven. Bij de receptie zouden ze de manager nog vragen of het contract toch nog tot eind April kon maar wij zijn er alle 4 een beetje bang voor, maar we blijven doorzetten!
Die avond hebben we bij Lisan pizza met soep gegeten en hadden we even de tijd voor ons zelf op onze kamertjes.

Gister was onze eerste echte dag op de University of Derby.
Kwart over 9 zijn we weggelopen (26 min lopen) en hadden we om 10 uur afgesproken met Jennifer. Jennifer is onze contactpersoon van de universiteit en hadden al veel mailtjes over verschillende dingen naar haar gestuurd. De grote vraag die morgen was natuurlijk: Hoe ziet Jennifer eruit? We zaten te wachten op een bankje en telkens waren we aan het speculeren, zo grappig. Uiteindelijk kwam ze een paar minuten later aangelopen. Haha, wat een leuk mens! We voelden ons meteen op ons gemak bij haar.

Jen gaf ons een rondleiding door de uni. Mennn, wat is die universiteit joekels groot en wat zijn het allemaal van die grote gebouwen!!
Hij is verdeeld in 5 gebouwen vanaf het grote atrium en in deze gebouwen zijn verschillende lokalen, kantoren etc. Maar vanaf het atrium was er ook een gedeelte met een restaurant, koffiewinkel, een kroeg en een hele hele grote bibliotheek van 5 verdiepingen!!
Jennifer liet ons vooral het east gebouw zien aangezien daar de receptie van Education zit maar ook bijv. haar kantoor.
Tijdens de rondleiding liet ze ons ook onze stageschool zien vanaf de 9e verdieping. Een kind van haar zit ook op die school en ze zei dat het een leuke school was met ong. 16 klassen. Ik ben erg benieuwd!
Hierna zijn we nog even met Jennifer in gesprek gegaan over de modules (vakken) en op welke tijden we de modules het beste konden volgen.

Na de rondleiding heeft ze ons naar het international office gebracht aangezien wij nog niets over de introductie hadden gehoord en we zaterdag in een lege uni aankwamen. Joy heette de vrouw van het international office en ze bood al snel haar excuses aan aangezien het erg onduidelijk in de brief vermeld stond. We hadden wel een paar dingen gemist maar gelukkig hadden we ons de afgelopen dagen wel vermaakt op onze eigen manier. Joy gaf ons een tas met informatie en vroeg of we mee wilden doen aan de pubtocht van die avond. Natuurlijk wilden we dat dus we hadden ons meteen ingeschreven.

Toen we klaar waren bij het international office was het half 12, tijd om naar een lokaal te gaan, waar we verwacht werden. Hier zaten alle internationale studenten, die de afgelopen dagen waren aangekomen in Derby (dacht ik). Mensen uit Frankrijk, Finland en Amerika bijv. Toen we eenmaal binnen waren kregen we een kleine presentatie en hierna moesten we de modules op het intekenformulier invullen en werd bekend op welke dagen en tijden we les hadden.
Ik volg 3 modules. Education for All, Individual differences and learning en als laatste Learning & Motivation. Deze modules volg ik op maandag van 5-8, woensdag van 5-8 en vrijdag van 1-4. Lekker verdeeld dus, maar baal wel een beetje van die avonduren maarja dat is niet anders!
Wanneer we stage hebben moeten we nog even overleggen met de directrice van de school maar waarschijnlijk zullen we dit op dinsdag gaan doen.

Nadat we klaar waren in lokaal 801, waar we de presentatie hadden, konden we met de lift naar de bibliotheek om ons definitief in te tekenen en daarna zouden we ook onze studentenkaart krijgen.
Dat hele intekenproces heeft ontzettend lang geduurd door een aantal fouten waarbij we bijna werden ingetekend voor de module over massages haha! Gelukkig is dit na een paar minuten/uren opgelost en waren we definitief ingetekend op de University of Derby.

Hierna zijn we de universiteit maar uitgelopen en hopen we dat het vanaf de 20e (wanneer onze lessen beginnen), alles soepeltjes verloopt op de uni.
Aangezien de pubtocht van die avond al om 6u zou beginnen en het al 3u was besloten we eerst langs de primark te gaan om een stapjas te kopen voor 10 pond. Hierna hebben we bij westfield gegeten en toen snelsnel naar de kamers gegaan en ons klaargemaakt.

Kwart voor 6 zijn we naar de afgesproken plek voor de pubtocht gelopen en kregen we hier uitleg over de pubtocht. We gingen die avond 9 pubs bezoeken maar de weg moesten we zelf uitzoeken met behulp van een plattegrond. We werden in 5/6 groepen verdeeld en ons groepje werd natuurlijk gesplitst dus bleven Yonien en ik over met een grote groep Brazilianen. We hadden een leider maar hij mocht de weg niet zeggen. Dus gingen we opzoek naar de verschillende pubs. In de pubs moesten/mochten we een drankje drinken wat op een lijst stond en dit drankje moest je dan bijv. drinken met je linkerhand, daarnaast moest je het in zo min mogelijk slokken proberen te drinken om zo min mogelijk punten te krijgen.
Om de kerels met het bier een beetje aan te moedigen zongen we telkens het liedje van de pabo 'als ik een pilsje zie..' Natuurlijk konden die Brazilianen niet meezingen maar het jalalala vonden ze geweldig.
Tussendoor vroegen ze ook steeds of we Engelse woorden konden vertalen naar het Nederlands. Echt heel grappig allemaal en hebben enorm gelachen met ze.
Na een paar pubs hadden we het allemaal wel bekeken en kwamen we toevallig de groep van Marloes en Lisan tegen. Na een uurtje was er nog een eindfeest waar we naar toe zijn gegaan.
Al met al hebben we een super super gezellige avond/dag gehad en hebben we veel nieuwe mensen ontmoet.
Oja, met die Brazilianen gaan we in Maart carnaval vieren, helemaal leuk dus haha!

Vandaag (woensdag 15 Januari) werd ik wakker met een heerlijk brandalarm wat elke week afgaat, echt vreselijk en kreeg toch echt bijna een hartverzakking.
Verder hebben we vandaag een rustig dagje gehad met monopoly en 's avonds weer bij mij gegeten. Vanavond hebben we verder nog een feest in een discotheek of iets, lijkt ons ook gezellig!

Zoals je gelezen hebt, heb ik al weer veel meegemaakt de afgelopen dagen en heb ik het nog steeds echt super goed naar mijn zin.
Ik merk dat mijn Engels steeds beter word en praat soms al met de Nederlandse meiden Engelse woorden tussendoor dus dat is wel grappig.
Als laatste moet ik mijn roze muur nog opvullen dus als je een super goed idee hebt, laat het me weten!!

Veel liefs en knuffels xxx



  • 15 Januari 2014 - 21:54

    Jolien:

    Heeee lieffie,

    Wat een leuk reisverslag weer en wat super dat je je er zo vermaakt, dat verdien je! Echt leuk dat je huisgenootje goed bevalt. Nu nog even afwachten op de rest, maar ook zij zijn vast heel leuk!
    Wat lief je stukje over de carnaval ♥ We hebben heel veel aan je gedacht, en voor ons gevoel was je er zeker bij! We gaan snel een keertje skypen!

    Dikke kus en geniet ervan,
    Jolien

  • 15 Januari 2014 - 21:56

    Chen Huizing:

    Hee Myrthe!!
    Wat leuk om je verhaal te lezen! En wat heb je al veel meegemaakt, super!
    Ik wens je heel veel plezier en succes nog de komende tijd en geniet ervan! :)

    Veel liefs chen! ♥

  • 15 Januari 2014 - 22:06

    Dagmar:

    Heeeey Myr,

    Wat leuk om te horen/lezen allemaal.
    En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Succes nog meis,

    Liefs

  • 16 Januari 2014 - 22:55

    Mam En Pap:

    Hee meisie,
    wat heb je er weer een super mooi verhaal van gemaakt!!
    zoooo leuk om te lezen.
    maar natuurlijk blijven we ook op de hoogte met whats app!
    We zijn ook zo blij dat je het daar zo naar je zin hebt!
    het is een hele ervaring, geniet er maar lekker van daar!

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9633

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: