1 maand in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu 1 maand in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

1 maand in Derby!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

10 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Helloootjes!

Deze week begon helaas niet zo lekker.. Maandagnacht slecht geslapen, was telkens erg misselijk en zag alles draaien dus dat was even niet zo fijn. Hierdoor ook maar besloten om dinsdag niet naar stage te gaan en even een dagje rustig aan te doen. Gelukkig kon ik nog even skypen met pap & mam dus dat deed me wel even goed! In de loop van de avond kwamen de meiden nog eventjes 'hallo' zeggen en later kwam Lisan weer terug om even gezellig te gaan kaarten! Dat was wel echt leuk en aan het eind van de avond voelde ik me al een stuk beter!

Woensdag kreeg ik onverwachts leuke kaartjes uit Enschede van mijn oom, tante & nicht, echt heel leuk! 's Avonds ben ik samen met de meiden en Charlotte wat gaan drinken bij 'Fat Cat'. Helaas was de muziek niet zo geweldig dus zal ik hier ook niet meer verschijnen! Samen met Lisan had ik hierna nog besloten om even een kijkje te gaan nemen in Walkabout. We hebben een erg leuke avond gehad en super gelachen over alles en iedereen. Hoe de meiden zich kleden tijdens het uitgaan verbaas ik mij namelijk keer op keer over en daarnaast werd er een soort danswedstrijd gehouden waarbij 3 koppels tegen elkaar moesten strijden. Ze moesten 'de lift' uit de film Dirty Dancing doen, dit was natuurlijk ook echt lachen om te zien!

Donderdag had Lisan eindelijk haar afspraak bij de dokter dus zijn we met haar naar de uni dokter gegaan. Dit was in ieder geval mijn planning maaaar zoals het thuisfront weet, ben ik een kei in verslapen en gebeurde dit helaas deze dag ook. Ik baalde als een stekker aangezien Lisan al 4 weken een vervelende droge kriebelhoest heeft en na het na veel middeltjes nog niet beter is geworden wilde ik ook graag weten wat de dokter zou gaan zeggen.
Toen ik eenmaal op de uni aankwam was ik Lisan en Marloes natuurlijk kwijt. Na een botsing waarbij ik vol onderuit ging en mijn knieën lekker blauw en dik opliepen had ik ze uiteindelijk gevonden in de bieb. Hier hoorde ik dat de dokter had verteld dat Lisan een virusje had en dat het nog wel eventjes kon duren voordat het beter zou gaan, helaas.

Vrijdag stond een college Education for All op het programma, tot mijn verbazing moesten we ineens in de les 2 tenten op gaan zetten in 2 groepen. Natuurlijk had onze groep hem als eerste in elkaar, woehoee! Deze activiteit had betrekking tot de theorie van sociologie, ik vind het super dat de leerkracht bij de theorie ook activiteiten koppelt aangezien je dan niet 3 uur lang op je stoel zit.
Deze vrijdag was eigenlijk ook wel bijzonder aangezien we alweer 4 weekjes in Derby zitten! Jaja, de tijd vliegt voorbij! Hierdoor hadden we besloten om 's avonds lekker te gaan chocolade fonduen. Mmm, wat was dat lekker! Helaas beetje misselijk na de tijd maar dat ging gelukkig snel weer over!

Zaterdag zouden we eigenlijk een tripje naar Nottingham maken maar aangezien de weersvoorspelling erg slecht was en we slecht geslapen hadden, hebben we dit maar afgelast.
Hierdoor zijn we maar gaan shoppen in Derby, natuurlijk ook niet mis! 's Avonds zijn we naar de bioscoop in Westfield gegaan en wauuuuw wat een joekel van een ding! Om in de zaal te komen moesten we al iets van 5 roltrappen op, ongelofelijk gewoon. Om 21.45 begon de film 'The Awkward Moment' te draaien, oh wat was die film geweldig. Ik moest echt huilen van het lachen, echt een aanrader!
Toen de film was afgelopen zijn we gezellig met z'n vieren naar Walkabout gegaan. Later op de avond/nacht hebben Lisan en ik nog even met z'n tweeën door gefeest en zijn Marloes en Yonien naar huis gegaan.

Zondag was het wederom weer brakjesdag en heb ik veel geskyped met vriendinnen en familie. Ik begin nu wel steeds meer te beseffen dat ik een tijdje weg ben en vooral als m'n vriendinnen bij elkaar zijn heb ik het eventjes moeilijk. Daarnaast mis ik de verhalen thuis ook wel een beetje en natuurlijk m'n lieve hondje pearley maarja nog 2 maand te gaan en die overleef ik ook wel weer haha!
Zondagmiddag ben ik nog even met Lisan naar Westfield gelopen om mijn prepaid op te waarderen en later hebben we met z'n allen bij mij kipwraps gegeten.
's Avonds is Lisan nog gezellig gebleven om all you need is love terug te kijken en zouden we dat ook met miljoenenjacht gaan doen. Helaas verscheen er in beeld dat je dit programma alleen in Nederland kunt bekijken dus dat was wel even een baalmoment! Toen hebben we maar besloten om nog gezellig een film te kijken! Al met al weer een geslaagd avondje!

Vandaag heb ik eindelijk geprobeerd de 'chefkok' uit te hangen voor Lisan en mij, ik was erg benieuwd of ik eindelijk iets lekkers op tafel kon neerzetten zodat ik één van mijn missies in ieder geval kon behalen. En jaaaaa het is me gelukt! Lisan gaf me een mooie 8 voor het eten dus ik was helemaal blij!
Vanavond stond weer een college individual differences and learning op het programma, de lerares had vorige week de lestijd veranderd en nu hebben we de komende tijd van half 5 tot half 8 les, ook iets beter dus! Het was weer een leuk en interessant college en ga deze week ook sowieso beginnen met het verslag voor dit vak. De rest van de avond ga ik lekker rustig aan doen, gtst terugkijken en daarnaast vroeg naar bed want morgen heb ik weer een dagje stage!

See you laterrrrrr!
-xxxx-

PS: Bij het volgende verslag zal ik wat foto's van het princess alice court toevoegen en derby zelf, heb nog niet veel tijd gehad om deze te maken dus die komen zo spoedig mogelijkkkk!

  • 11 Februari 2014 - 10:06

    Mirjam:

    Lieve Mythe,het is iedere keer weer leuk om je reisverslag te
    lezen. Je schrijft heel leuk.
    Hier in het Wierdense gaat alles z'n gang.Lin is ook druk met
    stage en Chen met school. We zijn erg blij voor je dat je het naar
    je zin hebt en een klein dipje hoort daar af en toe ook bij.
    Je geniet van veel momenten en dat levert mooie herinneringen
    op. We wachten weer op het volgende verslag : )
    Dikke zoen van ons allen, Mirjam.

  • 11 Februari 2014 - 11:59

    Harry En Marion:

    Hee lieve schat,

    Wat een super mooi verhaal heb je er weer van gemaakt!!
    zooo leuk om te lezen, precies zoals je bent, zo gezellig.
    ja, en nu ben je al een maand daar in Derby!
    de tijd gaat nog best snel, maar we kunnen haast niet meer wachten tot we jou daar op gaan zoeken!
    en dat je ons Derby laat zien.
    nog even, en dan zijn we bij je, we kijken er naar uit!

    je kast raakt al mooi bedekt, met al die kaartjes, heel leuk, dat ze allemaal aan je denken!
    en je kookkunsten gaat ook met sprongen vooruit! Super!!
    nou Myrth, tot gauw weer op whats app of skype!!

    Heel veel liefs pap en mam. dikke kusss.

  • 12 Februari 2014 - 14:44

    Anouk:

    Hee Myrthe,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar!
    Jammer van het mindere begin van de week, maar fijn dat je je snel beter voelde.
    Klinkt lekker die chocoladefondue!
    Tijd gaat snel zeg, al weer een maand! Lees dat je ouders ook langskomen... Wat ontzettend leuk!

    Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes uit Borne!

    Liefs,
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 9632

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: