Week 5 - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Alweer een weekje geleden plaatste ik mijn vorige reisverslag dus tijd voor a new one! Weekje 5 in Derby zit er alweer op, de tijd vliegt..
Veel lees plezier haha!

Dinsdag 11 februari was het weer tijd voor een dagje stage.
De ochtend begon met een gezamenlijke opening in de gymzaal/eetzaal. Vol verbazing zat ik te kijken aangezien de leerlingen van alle groepen heel keurig op de grond zaten en ook echt meteen stil waren. In Nederland is dat altijd zo anders dus dat was echt heel apart maar ook echt mooi om te zien. De adjunct directrice had een paar mededelingen. Ze vertelde o.a. dat de directrice had besloten om niet meer terug te keren naar Lawn Primary aangezien zij erg ziek was. De overheid zal opzoek gaan naar een nieuwe directrice voor de school en in de tussentijd zal de adjunct directrice de taken overnemen. Voor veel kinderen was dit een schok dus is er in de klas nog veel over gepraat. Rond half 10 begon een les waarbij de leerlingen een verhaal moesten schrijven rondom het thema oorlog, hierbij moesten de leerlingen een aantal vragen beantwoorden en werd er gewerkt aan het volgende doel; 'I can write and present research about a organisation that responds to war and suffering.'
Om half 11 werd er pauze gehouden en na de pauze was het tijd voor een nieuwe gymles. Opnieuw was de inleiding nog wel oké maar daarna vond ik het weer een belachelijke en kinderachtige gymles aangezien de leerlingen bewegingen van dieren moesten nadoen, figuren moesten maken van hun lichaam, balanceren en op verschillende manieren moesten springen (zonder trampoline). Na de les vroeg ik aan de gymleraar of er nooit een gymles werd gegeven met materialen of een bepaald soort sport maar blijkbaar beginnen ze hier pas mee op het voortgezet onderwijs, zo anders dan in Nederland!
Rond 12 uur was de gymles afgelopen en kwam de echte leerkracht weer terug in de klas. De laatste 10 minuten van de ochtend werd er aandacht besteed aan 'the suggestion box'. Hierbij was er een kind directeur en een kind penningmeester daarnaast waren er 2 kinderen als begeleiders. Er werd aandacht besteed aan dingen wat Lawn Primary beter zou maken. Hieruit ontstond een soort debat in de klas, dit was wel erg leuk! Na de middagpauze kreeg ik van de leerkracht 'eindelijk' een klusje. Ik mocht graffiti letters sorteren en uitknippen woehoeee. Marloes heeft me hier gezellig bij geholpen dus werd de middag toch een stuk gezelliger. Na een uur ben ik weer terug in de klas gegaan en zag ik dat de leerlingen op andere plekken zaten. In de middag werd er namelijk rekenen en taal gegeven en hierdoor moesten de leerlingen in verschillende groepen van 'sterkte' gaan zitten. Terwijl de taalles begon mocht ik nog mooi andere plaatjes uitknippen, wat een geluk! Aan het eind van de dag werd er klassikaal voorgelezen en was het om half 4 tijd om naar huis te gaan!
's Avonds na stage hebben we gezellig met z'n vieren gegeten en later op de avond heb ik nog lekker lang geskyped met Jolien!

Woensdag heb ik met Lisan een dagje in de bibliotheek doorgebracht om een beginnetje te maken met de verslagen. Hoppa, dikke boeken er bij gepakt en alsmaar door gelezen. Aan het eind waren we een heel stuk opgeschoten dus dat was wel even fijn! 's Avonds begon weer een lesje learning & motivation, hierbij heb ik gezellig gekletst met 2 Engelse meiden. Toen de les was afgelopen om half 8 moesten we door een hele harde wind teruglopen. Later op de avond hadden Lisan en ik met Charlotte en Nour afgesproken in de 'Friary' en hebben we hier lekkere cocktails gedronken. Hierna zijn we nog lekker naar 'Scream' gegaan, dit is een discotheek dus hier hebben we lekker gedanst en gek gedaan op de dansvloer. Heeeeul fijn als je niemand kent!

Donderdag was Yonien jarig dus hebben we 's ochtends bij haar chocoladetaart gegeten. Een uurtje later hebben we voor 1,5 week afscheid genomen van Yonien. Zij gaat lekker eventjes op vakantie naar huis!
Samen met Lisan heb ik later nog even gewinkeld en hierbij leuke kleren gekocht. Toen ik terug was en nog even bij de brievenbus ging kijken zag ik een rode envelop met het handschrift van mama. Poeh, toen ik die mooie kaart (zie foto) zag moest ik toch wel eventjes een paar traantjes laten.

Het college 'Education for All' van vrijdag was echt een drama. Mijn gedachten dwaalden telkens af en ik was erg druk met de vriendinnenapp en facebook want mijn lieve vriendinnen konden muntjes voor carnaval Albergen winnen via facebook. Gelukkig konden we na 3 uurtjes zeggen dat we een weekje vakantie hadden en was ik even later super blij dat mijn vriendinnen de muntjes gewonnen hadden na een spannende like-actie.
's Avonds hadden Marloes, Lisan en ik afgesproken om romantisch te gaan dineren bij de McDonalds want het was tenslotte 'Valentine's day!' Hierna hebben we nog een lekkere cocktail bij de 'Friary' gedronken en hebben Lisan en ik later op de avond mooi de was gedaan. Later op de avond heb ik nog ontzettend gelachen met vriendinnen via skype!

Zaterdag ging om kwart over 8 mijn wekkertje aangezien ook Lisan een weekje op vakantie naar Nederland gaat. Om 10 uur hebben Marloes en ik ook Lisan uitgezwaaid. Toch wel heel raar, je gaat dit grote avontuur met zijn viertjes aan en ondertussen zitten Marloes en ik hier nog maar met zijn tweetjes. Natuurlijk komen de andere meiden wel terug, maar het voelt wel heel gek. We balen er nu wel van dat we niet in hetzelfde court zitten, ’s avonds is het namelijk niet echt fijn om over straat te lopen, waardoor we elkaar dan dus niet veel zullen zien. Nadat Marloes en ik boodschappen hadden gedaan (wat veeeeul sneller gaat met zijn tweetjes) zijn we richting onze courts gelopen. Eenmaal in mijn flat heb ik gezellig geluncht met mijn huisgenootje Emma en eventjes later ben ik gaan hardlopen. Hierna smste Emma dat ze brownies had gemaakt en ik mocht proeven. Daar zei ik natuurlijk geen 'nee' tegen!

Marloes en ik hebben gister al vroeg gegeten aangezien we ons hadden ingeschreven voor het laserquesten met de studentenvereniging. Met 20 andere studenten uit verschillende landen (Noorwegen, Brazilië, Griekenland, België, Finland, Rusland en Amerika) zijn we richting 'Megazone' gelopen. Hier hebben we 3 potjes laserquesten gespeeld. Eerst in teams tegen elkaar daarna een spel waarbij je een bepaald lampje moest beschermen en het andere team moest proberen het lampje van het andere team te raken en als laatste deden we iedereen tegen iedereen. Aan het eind van de spellen was ik echt helemaal kapot maar heb ik als 'Dr. Who' toch mooi de 12e plaats weten te behalen tijdens het eindspel. Na het laserquesten zijn we naar de standing order gegaan, dit is een grote pub waar ik al eerder was geweest. En dankzij een Russin heb ik eindelijk een soort Liefmans drankje gevonden (Kopparberg, winter fruits) en dit drankje bleek ook nog eens overal te koop te zijn, happy me!
Al met al was het een hele leuke dag maar toen ik eenmaal thuis kwam was ik helemaal kapot van het laserquesten en het 'Engels praten' dus heb ik lekker een stokbroodje in de oven gedaan en de mooie samenvatting van de olympische spelen gekeken.

Vandaag hebben Marloes en ik fanatiek een dagje gewerkt in de bibliotheek van de Uni en ben ik weer een stukje verder gekomen met een verslag dus daar ben ik erg blij mee!

Al met al gaat het dus nog ontzettend goed in Derby maar heb ik er wel echt super veel zin in om pap en mam over 1,5 week te kunnen zien in Derby!

Veel liefs! xxx

PS: Sorry voor dit lange verslag, zal proberen de volgende keer iets korter te schrijven!!
PPS: Foto's zijn bijgevoegd!!

  • 18 Februari 2014 - 00:27

    Mirjam:

    Heey Myrthe, leuk weer te lezen. Het hoeft helemaal
    niet korter hoor de volgende keer! ; )

  • 18 Februari 2014 - 07:45

    Anita:

    Hoi myrthe

    leuk om te lezen.lees wel dat je het daar erg nasr je zin hebt.
    gr herman anita leoniek

  • 18 Februari 2014 - 19:54

    Harry En Marion:

    Hey lieve meid!

    Wat fijn, dat je het nog steeds zo super naar je zin hebt, daar in Derby!!
    Ook al zijn er soms een paar dipjes, maar daar sla jij je ook wel weer goed doorheen!!
    knap hoor van je. Trots dat zijn we zeker op jou!
    en zo te lezen, heb je wel genoeg afleiding,
    en maak je van alles mee, hoe leuk is dat allemaal voor je!
    zo'n ervaring zal je nog heel vaak aan terug denken!!

    En nu nog echt even, Myrth, dat we naar Derby vliegen, spannend!!
    Wij hebben er ook super veel zin in!!
    en kunnen we jou daar een echte knuffel geven!
    Nu kan dat alleen via skype of whats app.

    heel veel liefs pap en mam, kussies xxx

  • 19 Februari 2014 - 18:31

    Jolien:

    Het blijft onzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal onderneemt en meemaakt. Natuurlijk weet ik dat in grote lijnen al, maar als je het zo opschrijft vertel je nog meer. Dus vooral zoveel blijven schrijven, want ik vind het alleen maar leuk!

    Super dat je zo hoog hebt weten te eindigen met laserquesten. Moeten wij ook een keertje gaan doen met z'n allen, want het is echt leuk!

    De tijd vliegt voorbij, en voor je het weet zijn je ouders er al. Heel erg leuk! Kun je hen mooi in het echt laten zien waar jij uithangt in Engeland.

    We gaan snel weer skypen lieverd! Geniet er lekker van daar, want het is voorbij voor je het weet.
    Veel liefs, Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 9627

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: