Week 9 - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

18 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Opnieuw is er alweer een week voorbij gevlogen en volgt hieronder het verslag van weekje nummer 9!

Dinsdag 11 maart heb ik in overleg besloten om een half dagje naar stage te gaan, zodat ik die middag kon besteden aan mijn verslagen.
Tijdens de taalles van mijn stageklas ging het over discussiëren en debatteren. De leerlingen moesten in groepen aan de slag met voor- en nadelen van bepaalde stellingen. Hierna moesten ze een speech voorbereiden en met argumenten komen. Ik vond het erg leuk om te zien hoe goed de leerlingen hiermee bezig waren en heb tussendoor de leerlingen ook geholpen met het voorbereiden van de speech.
Later kreeg ik de opdracht om een stapel rekenwerkbladen na te kijken, het verbaaste me hoeveel fouten er gemaakt werden en ik vroeg me daarom af wat de leerkracht hiermee zou gaan doen. Hij vertelde dat hij hier in niveaugroepen aandacht aan zou besteden.
Na de pauze begonnen de leerlingen met het lezen in een boek, veel kinderen hadden hetzelfde boek. Een aantal leerlingen kwamen bij de leerkracht voor in de klas op de grond zitten en gingen samen met hem het boek lezen. De overige leerlingen in de klas waren 20 minuten erg geconcentreerd aan het lezen. Erg knap, want in een klas in Nederland zouden de leerlingen wel af en toe opkijken of een ander boek gaan uitzoeken. Na het lezen moesten ze in een schrift opschrijven hoe ver ze waren gekomen en wat ze hadden gelezen.
Daarna begonnen de leerlingen met hun table race werkblad. Het werkblad bestond uit een schema met 100 tafelsommen, met de tafel van 3 t/m 12. In de tussentijd liep de stopwatch op het digibord en wanneer ze klaar waren riepen ze ‘done’. Veel kinderen zag ik tijdens het maken van het werkblad op hun vingers tellen, anderen waren aan het zuchten en weer anderen waren erg geconcentreerd de tafels aan het opschrijven. Na 10 minuten stopte de leerkracht en gingen ze het werkblad samen nakijken. Hierna ging de rekenles verder met een verdieping op het werkblad wat ik had nagekeken.
Dit was tevens ook de laatste les voor de middagpauze dus hierna ben ik ook naar de universiteit gegaan en heb ik aan mijn verslagen gewerkt. ’s Avonds hebben Lisan en Yonien bij mij gegeten en zat de dinsdag er even later alweer op!

Woensdag heb ik lekker uitgeslapen, hierna ben ik naar de universiteit gegaan en heb ik opnieuw gewerkt aan mijn verslagen. Donderdag was mijn lieve vriendinnetje Sharon jarig en kon ik hier helaas niet bij zijn, maar ik heb wel je gedacht hoor! Donderdagavond hebben we gezamenlijk gegeten en heb ik later met Lisan gezellig GTST en WIDM gekeken.

Vrijdag ben ik op tijd met Lisan richting het station gelopen en hebben we alvast treinkaartjes voor een dagje Manchester gehaald. Hierna konden we het natuurlijk niet laten om even de winkels in westfield te bekijken en kleine boodschappen te gaan doen. Om 1 uur stond er weer een college op de planning en hierna hebben we opnieuw gezamenlijk gegeten. In de avond heb ik nog even lekker geskyped!

Na een treinreis van 1,5 uur, waarbij onderweg een oude vieze man me de hele tijd aankeek en begon te drammen, kwamen Lisan en ik zaterdag in Manchester aan. Aangezien we graag het stadion van Manchester United wilden zien, hebben we de eerste de beste metro gepakt naar het stadion. Haha, dat was in ieder geval onze planning want we stapten perongeluk in de tram in plaats van de metro en kwamen we iets later dan verwacht bij de halte van Old Trafford aan. Achja, zo hebben we ook nog een stukje van de stad mogen bekijken en hebben we met elkaar even helemaal in een deuk gelegen! Zo zijn we dus de dag begonnen met een lach en wie vrolijk is in de morgen, jaja die lacht de hele dag en dat was wel het geval want wat hebben wij gelachen die dag!

Toen we bij de halte van Old Trafford aankwamen bleek het een verwaarloosd wijkje te zijn en was er geen geen stadion te bekennen. Lekker dan.. Na een paar bordjes te hebben gevolgd kwamen we uiteindelijk gelukkig toch aan bij het stadion van Manchester United! Wooooow, wat een knots van een stadion was dat! Echt super gaaf om het eindelijk in het echt te kunnen zien. Na een paar foto’s te hebben genomen, zijn we de megastore binnen gelopen. Men o men wat een spullen hebben ze daar. Hier namen we even een foto van het shirt van Van Persie aangezien het toch wel echt vet is dat je weer een Nederlands voetbalshirt tegenkomt. Helaas werd dit niet zo gewaardeerd door de beveiling en werden we vriendelijk verzocht te stoppen met foto’s maken in de Megastore. Na souvenirtjes te hebben gekocht zijn we doorgelopen richting het ‘Sir Alex Ferguson Stand’, hier kon je het stadion naar binnen en hebben we onze ogen uit gekeken tijdens de museumtour! Wat een prijzen heeft die club toch gewonnen, echt heel gaaf om het allemaal te zien! Daarnaast is het ook wel erg leuk om Nederlandse namen op shirts en teksten te zien zoals van Van Der Sar, Stam en Van Persie.

Nadat we het stadion hebben bezocht zijn we weer met de tram richting het centrum van Manchester gegaan. Hier wilden we op zoek naar een toeristeninformatie en dachten we dat bij Manchester Central te kunnen vinden. Haha, blijkbaar hadden we toch iets verkeerd gedacht want hier was een trouwbeurs te zien! Wel werden we geholpen door een vrouw en zij gaf ons een plattegrondje van de stad, zodat we uiteindelijk wel bij de goede toeristeninformatie zouden aankomen. Hier hebben we een kaartje gekocht, zodat we deze uiteindelijk in ons plakboek kunnen plakken. Daarna zijn we op ontdekkingstocht door Manchester gaan lopen. Zo zagen we onder andere het Wheel of Manchester, wat een beetje lijkt op de London Eye of uhm een reuzenrad. Hele hoge en grote gebouwen, heeeul veel winkels en daarnaast een groot winkelcentrum. Een compleet ingerichte chinese wijk, erg leuk en apart om dit te zien midden in zo’n grote stad! We zijn hier even een winkeltje naar binnen gegaan en hebben foto’s gemaakt bij een typisch chinees huisje. Hierna zagen we ineens de chinese times liggen, die konden we natuurlijk niet laten liggen! Vervolgens zijn we doorgelopen naar een wijk voor homo’s en lesbiennes, wat ook erg bekend is in Manchester.

Na een aantal uur te hebben rondgelopen door Manchester hebben wij de trein richting huis gepakt. Onderweg tijdens het overstappen in Sheffield, even snel langs de BurgerKing een patatje gehaald en daarna de reis vervolgd riching huis. Tijdens het appen met mama kreeg ik te horen en te zien dat mijn kamer in Borne helemaal leeg werd gepakt. Als ik thuis kom, is mijn kamer namelijk helemaal vernieuwd en is er geen rood meer te bekennen, hopelijk haha! Heel gek dat ik daar niet ‘live’ bij ben! ’s Avonds heb ik eerst nog even gezellig met Madeleine geskyped, die ondertussen op mijn oppaskindjes aan het oppassen was. Super lief dat je het deze maanden wilt overnemen meid! Hierna hebben Lisan en ik een geslaagd dagje afgesloten met de Nederlandse film Zomerhitte. Pff en ik dacht dat dit een romantische komedie zou zijn. Sjonge jonge, Lisan is ook niet te vertrouwen haha!

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en toen lekker in bed FC Twente – AZ gekeken. Yeaah, lekker in de laatste minuut 3 punten pakken, heerlijk! In de middag met Lisan naar de universiteit gelopen en hier weer gewerkt aan de verslagen. Daarna gezellig gegeten en geskyped met de ouders van Lisan. Later de avond afgesloten met een film, nacho’s en chocolaaaaa!

Vandaag zijn Lisan en ik even naar westfield gelopen om een cadeautje voor pap te halen, jaja want eind deze week wordt hij ook weer een jaartje ouder. Hierna zijn we een paar kledingwinkels binnen gegaan, maar helaas was er dit keer niet iets aantrekkelijks bij! Later hebben we heerlijke lasagne samen gegeten bij Eat Central in westfield aangezien we geen zin hadden om te koken, lekker makkelijk doen dus! Leve het studentenleven! In de avond stond er weer een college op de planning waarbij toevallig ineens in de bus een Nederlander tegen ons begon te praten en ben ik hierna mijn kooksnijkunsten gaan uitoefenen op een ananas, men o men wat een werk was dat! Later op de avond nog lekker lang gekletst met lieve Leonieke via skype en nu is het de bedoeling dat ik ga slapen want morgen staat een dagje stage op de planning!

Deze week hoop ik weer veel leuke dingen mee te maken, zaterdag gaan Lisan en ik onder andere met een aantal studenten naar Alton Towers, een heeeul groot attractiepark.
Dusss het gaat weer een top weekje worden en daarvan zullen jullie volgende week weer op de hoogte worden gehouden!

Bye bye, zwaai zwaai vanuit het Princess Alice Court!
-xxx-

  • 18 Maart 2014 - 07:37

    Anita:

    hoi myrthe

    iedere keer weer leuk om jou verslag te lezen.
    lees dat je het erg naar je zin hebt daar.
    nou ik ga werken gr uit enschede
    herman anita leoniek

  • 18 Maart 2014 - 09:12

    Mirjam:

    Hoi Myrthe, Wat leuk om jouw enthousiaste verhalen te lezen. Het is
    Mooi te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Je onderneemt veel en gelijk
    heb je. Wij wensen je vanuit Wierden weer een hele fijne week.

    Liefs van ons allen, Mirjam.

  • 18 Maart 2014 - 09:50

    Sharon:

    Hee Myrthe,

    Erg fijn om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Vooral blijven genieten.
    Het was inderdaad jammer dat je er donderdag niet bij was en dat je er aankomende zaterdag niet bij kunt zijn. Geniet er nog even van voordat je het weet ben je weer bij ons en geven we je een dikke knuffel.

    Heel veel liefs Sharon

    En de vakantie is nu definitief yeaaah

  • 18 Maart 2014 - 20:06

    Harry En Marion:

    hee lieve myrth!!

    Wat een mooie belevenissen heb je deze week weer meegemaakt!
    erg leuk om dit ook allemaal weer te lezen.

    al blijf ik elke dag wel op de hoogte met Whats-app,
    maar dit verhaal wat je zo geweldig elke week er weer neer typt,
    blijf ik natuurlijk ook volgen!!

    Heel fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, daar in Derby.

    ja, en jou kamer hier in Borne zijn we nu maar eens een keer aan begonnen,
    zal ook tijd worden ook of niet? Haha.
    want over iets meer dan een maand kom je weer terug in Nederland! Heerlijk meid!!!!
    en dan kun jij in je mooie nieuwe kamer slapen.
    al nieuwsgierig???

    tot gauw weer op whats-app of skype......

    dikke knuffel je paps en mams xxxx

  • 19 Maart 2014 - 17:41

    Madeleine:

    Hoi lieve myrth,

    Leuk om elke week je reisverslag te lezen, dat doen we natuurlijk dan ook trouw alle 5 haha!
    Het was gezellig om te skypen zaterdag toen ik bij je leuke oppasadresje aan het oppassen was, wat een lieve kids he! Kan haast ook niet anders met een tweeling hihi! En geen dank hoor, ik vind het leuk om te doen!
    Geniet er nog maar lekker van de komende weken, want de tijd vliegt voorbij. Over iets meer dan een maand ben je al weer terug in Nederland! Heel veel plezier nog meid en denk maar vast aan onze heerlijke vakantie naar Italië over een paar maandjes!

    Liefs en een dikke knuffel, Madeleine

  • 20 Maart 2014 - 10:32

    Henriet Bruggink :

    Weer een leuk verslag Myrthe!
    Zit me te bedenken dat jullie 10 weken geleden vertrokken richting Derby...niet te geloven dat de tijd zo snel gaat...en over ruim 4 weken al weer in Nederland.
    En de belevenissen gaan maar door...geniet er samen van...deze ervaringen kunnen ze jullie nooit meer afnemen.
    Ik wens je vader een fijne verjaardag en jullie dit weekend een gezellig pretparkuitje...hopelijk werkt het weer mee.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Groeten, ook aan Lisan,

    Henriët Bruggink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 9635

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: