Drukjes met van alles en nog wat in week 10! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Drukjes met van alles en nog wat in week 10! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Drukjes met van alles en nog wat in week 10!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Goedemorgen allemaal!

Weekje 10 alweer in Derby, ongelofelijk hoe snel de tijd nog steeds gaat. Ondanks sommige momenten dat alles een beetje tegen zit, heb ik het nog erg naar mijn zin en kan ik eigenlijk nog niet beseffen dat het vanaf nu nog maar minder dan 4 weken duurt voordat we naar huis gaan. Daardoor probeer ik natuurlijk nog zoveel mogelijk te doen, zodat ik het 18/19 april met een goed gevoel kan afsluiten! Hieronder zie je hopelijk weer een nieuw, spannend, grappig en leuk reisverslag van week 10!

Dinsdag 18 maart begon de dag met het vroege opstaan, hier blijf ik nog steeds een hekel aan hebben, maar het is gelukt om weer om half 9 op stage te zijn!
Eenmaal in mijn stageklas begon de dag om 9.00 met een inleiding van de gymles. Ondertussen kwam er een mannetje binnen die telkens een jongen in de gaten hield. Natuurlijk kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben ik met het mannetje in gesprek gegaan. Hij observeerde hem aangezien zijn gedrag anders was dan normale kinderen. Hij vertelde dat hij een lijstje had waar vele zinnen opstonden bijvoorbeeld: ‘hij geeft weinig antwoord op vragen’ of ‘hij zit niet stil.’ Hierbij moest hij opmerkingen zetten. Van hem kreeg ik ook een lijst en mocht ik bepaalde dingen bijhouden. Als er aparte dingen waren die mij opvielen mocht ik dit ook opschrijven. Ik vond het erg fijn dat hij mij precies vertelde wat zijn taak was en natuurlijk was het ook leuk dat ik zelf ook nog een taak kreeg!
De leerlingen in mijn stageklas gingen zich weer omkleden voor de gymles, een buiten gymles terwijl het super koud was buiten, hoe bedenken ze het?? Sommige kinderen hadden zelfs geen lange broek mee dus moesten ze in hun korte broekjes gaan gymmen, zelf zat ik in mijn winterjas al te trillen!
Onder de gymles heb ik mij verbaast over de ruimte van het speelplein/gymveld, wauw wat groot! Het leek wel een wei waar koeien konden grazen! Daarnaast waren er ook vele pleinen waar hindernissen/materialen stonden. Er stonden bijvoorbeeld 3 baskets, een voetbalmuur, vele picknicktafels en bankjes, een klimrek en balanceerhindernissen. Echt geweldig dat er zoveel ruimte was, zo’n joekel grote speelplaats zie je niet zo 123 in Nederland denk ik.
Oke, even genoeg over het mooie speelplein, ik ging tenslotte naar buiten om de gymles te volgen. De gymles stond in het teken van voetbal en de leerlingen moesten tijdens de les in duo’s of in groepjes werken. Op sommige momenten dacht ik echt of de opdrachten niet te kinderachtig waren voor groep 5/6 en zat ik me te ergeren aan het lesgeven van de gymleraar. Maar toen was er ineens een opdracht waarbij de leerlingen in groepen eigen inbreng hadden en dit vond ik wel erg leuk!
Na half 11 zat de gymles er op en was het tijd voor een kwartiertje pauze, terwijl het bijna regende hoefden de kinderen geen jas aan, haha erg apart allemaal!
Na de pauze viel het mij op dat iedereen een eigen agenda had, ik mocht even bladeren in een agenda en zag dat er veel handige tips in stonden die je kon helpen bij het maken van je huiswerk. Daarnaast gebruiken ze de agenda voor het onthouden van belangrijk dingen en schrijft de leerkracht ook dingen in de agenda over bijvoorbeeld de werkhouding.
Van kwart voor 11 tot 12 was het tijd voor PPE, wat weer werd gegeven door een ongelofelijk streng en chagrijnig mens. Poeh, wat was zij onvriendelijk tegenover de leerlingen!
Na 12 uur was het nog een kwartiertje tijd voor ‘Guided Reading Book’, dit is eigenlijk de enige methode die ze gebruiken in mijn stageklas. Elk groepje heeft hetzelfde boek en wanneer ze een hoofdstuk uit hebben, kunnen ze uit 26 opdrachten een opdracht kiezen die ze moeten maken. Deze opdrachten gaan bijvoorbeeld over nieuwe woorden die ze hebben geleerd of belangrijke stukjes in het hoofdstuk. Nadat ze de opdracht hebben gedaan, lezen ze weer verder. Tijdens het lezen zit er ook een groep bij de leerkracht op de grond (dit is elke dag een andere groep).
Na de pauze vroeg de leerkracht of ik tijdens het rekenen een oogje wilde houden op 2 niveaugroepen in de klas zodat hij zelf meer aandacht aan een ander groepje kon besteden. Het ging over fractions zei hij. Ik wist even niet wat fractions waren dus ik probeerde hem telkens te vragen wat het was maar hij bleef maar verder praten. Even later bleken het dus breuken te zijn haha, weer wat geleerd! De leerkracht begon met het uitleggen van het begrip en de opdrachten, hierna was het de taak voor mij om te helpen, oplossen van moeilijkheden etc. Het is me mooi gelukt om met behulp van pizzapunten (wat de leerkracht heel grappig vond) het uit te leggen. Hierdoor merk ik dat ik de Engelse taal al wel aardig onder de knie heb!
Tijdens de taalles vanaf half 3 zijn de leerlingen bezig geweest met een script. Wat staat er in en hoe wordt het erin gezet? Ze kregen allemaal een script en bij deze scripts moeten ze bijwoorden en bijvoeglijke naamwoorden etc. voegen zodat alles werd overdreven. De laatste paar minuten van de les moesten de leerlingen het script voorbereiden en uitvoeren voor de klas. Dit was erg leuk om te zien!

Na de stagedag hebben we met z’n vieren even gepraat aangezien het al een tijdje niet zo lekker liep. Soms zit je hier ook teveel op elkaars lip en dan kunnen er spanningen ontstaan. Gelukkig is dit weer uitgepraat en kunnen we het ‘avontuur in Derby’ straks wel goed afsluiten met z’n vieren! Dinsdagavond heb ik met Lisan gegeten en later vele programma’s terug gekregen. Daarnaast kreeg ik dinsdag ook nog een heel lief kaartje van oma in de brievenbus!!

Woensdag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen, kamer een beetje schoongemaakt, gestofzuigd en verder ook niet zo heel veel gedaan. Een echt lekker luidagje dus! Na het college die avond ben ik met Lisan mee gegaan en heb ik tonijnsalade à la mama gemaakt haha. Normaal hou ik totaal niet van vis, maar eigenlijk vond ik dit best lekker! Hierna met Lisan gtst terug gekeken, filmpjes van Alton Towers bekeken en later de heerlijke zwijmelfilm smoorverliefd gekeken! Tussendoor hebben we gezellig met pap & mam geskyped want ik was erg nieuwsgierig naar de vorderingen van mijn nieuwe kamer!
Erg apart om een rondleiding te krijgen door je eigen huis en dat je kamer totaal veranderd is!

Donderdag zijn we op tijd naar de uni gegaan om hard aan de bak te gaan met de verslagen.
Volgens Lisan zat ik mooi diep in en tussen de boeken, ik ben dus best goed bezig geweest!
’s Avonds lekker gegeten, gtst gekeken en later natuurlijk de ontknoping van wieisdemol gekeken! Yeaaah mijn molletje sinds afl.2 was ook de mol! Erg raar om na zoveel weken straks niet meer widm te gaan kijken op de donderdagavond.

Vrijdag heb ik eerst lekker uitgeslapen en toen heb ik met een slaperige kop pap gebeld wantttt hij was jarig!! Normaal neemt mam altijd de telefoon op dus ik verwachtte eerst een heel verhaal van mam te krijgen maar ineens nam pap op, dus vol verbazing heb ik maar direct happy birthday gezongen! Daarna zat ik vol verwachting te wachten op een nieuw berichtje van het thuisfront aangezien ik een pakketje had opgestuurd. Nadat mam zei dat de postbode al was geweest, baalde ik wel even flink. Maar toen even later mam opnieuw een appje stuurde dat het pakketje was gekomen met de pakketdienst was ik even zoooo blij! Godzijdank was die op tijd gekomen! Na wat leuke foto’s te hebben gekregen, ben ik richting de uni gegaan om opnieuw een college te volgen! Vrijdagavond hebben we eerst lekker pannenkoeken gegeten, hierna heb ik gezellig geskyped met de hele familie aangezien zij natuurlijk voor de verjaardag van pap er waren! Erg leuk om iedereen weer even te zien en te spreken. Maar ook erg apart aangezien ik normaal niet met de tablet op tafel wordt gezet, maar gewoon tussen dat gezelschap zit! Na het skypen hadden Lisan en ik met de 2 belgische meiden afgesproken om een lekkere cocktail te gaan drinken! Helaas was Charlotte ziek, maar aangezien de zus van Nour op bezoek in Derby was, waren we toch met z’n vieren!

Jaaaaa zaterdag was het eindelijk zo ver, op naar een pretpark in Engeland genaamd Alton Towers woehoeee! Na vele filmpjes te hebben bekeken was het tijd om alle achtbanen, waterattracties en spookhuizen dan ook echt te proberen. Samen met Lisan en meerdere studenten hebben we een ongelofelijke leuke dag gehad in dit joekels grote attractiepark! Dit park heeft namelijk niet alleen hele vette attracties, het heeft ook nog een kasteel, joekels grote vijvers met zwanen en hele grote tuinen. Zo zijn we eerst rustig begonnen met de achtbaan Rita, nouja rustig was dat eigenlijk helemaal niet. Ik besef nog erg goed het moment dat Lisan naast me stond en zei: ‘oooeeh nu vind ik het wel spannend worden hoor’ en dan op de nuchtere manier van Lisan. Deze achtbaan vertrok zonder dat je het wist ineens in volle vaart vooruit, heerlijk die kick en hiermee een mooie start van de dag! Hierna zijn we in een soort van boomstam gegaan en ja wie zat er weer voorin? Jaja mevrouw Rekers en dat betekende dat ik natuurlijk het natste werd van iedereen, top!
Onder het motto ‘we zijn toch al nat’ zijn we richting de congo rapids gegaan, dit waren die rondgeelachtige bootjes die je ook in Hellendoorn hebt, ook hier weer heerlijk nat geworden. Gelukkig scheen de zon en werden we zo weer droog! Aangezien we ook wel benieuwd waren naar het spookhuis zijn we hier later naar toe gegaan. In plaats van een spookhuis bleek het een laserquestspookhuis te zijn en werden we in een bootje rond gevaren door dit huis. Godsiemijne, wat heb ik een paar keer flink gegild!
Na een rustige achtbaan, de waterattracties, een spookhuis en een vrije val was het rond 12 uur toch echt tijd voor de eerste achtbanen die een paar keer over de kop gingen genaamd ‘Nemesis’ en ‘Air’. Die laatste was wel erg apart. Je zat eerst in een gewone stoel, maar op een gegeven moment werd je stoel omgebouwd en zat/lag je met je rug naar boven en je hoofd naar onder. Nouja en dat was nog maar het begin! Dit was wel echt heeul gaaf en wat ging die achtbaan snel!
Helaas begon het hierna even flink te regenen en was ik eigenlijk ook wel een beetje draaierig dus hebben we even binnen gezeten en wat gegeten. Hierna wilden we eigenlijk in de achtbaan ‘thirteen’ die niet over de kop zou gaan, maar vanwege de wachttijd van 120 minuten hadden we er toch maar voor gekozen om richting de 2 leukste attracties te gaan. Het attractiepark was namelijk voor het eerst dit seizoen open, hierdoor waren er natuurlijk veel mensen en moesten we af en toe even wachten. Maar gelukkig hebben we de hele lange wachtrijen van 2 uur weten te vermijden!
Eenmaal bij het leukste gedeelte van dit park zijn we als eerst naar ‘The Smiler’ gegaan, de achtbaan die 14x over de kop zou gaan. Na een tijdje te hebben gewacht in de rij was het eindelijk zo ver, opnieuw zaten we weer fijn voor in de achtbaan, gingen de beugels naar beneden en werd er afgeteld. Poeh, toen begon ik hem toch wel ff te knijpen hoor! Eenmaal toen het groene licht brandde en we in volle vaart waren vertrokken, draaide mijn buik overuren met dat fijne gevoel als je steil omhoog gaat en weer een paar keer over de kop sjeest, heerlijk! Opeens ging de achtbaan minder snel en dacht ik dat we bijna op het eind waren, ghehe verkeerd gegokt, op de muur voor me stond namelijk dat we nog maar op de helft waren! Toen ik nog even iets beter keek zag ik ineens dat de rails steil, maar dan ook steil naar boven gingen dus wist ik wat mij te wachten stond. Al met al was het echt een super vette rit en kwamen we er weer met een lekkere smile op ons gezicht uit. Hierna was het dan ook de beurt voor de andere vette attractie ‘the oblivion’, een soort vrije val. Opnieuw zaten we toevallig weer voor in en sjeesde ook deze achtbaan in volle vaart vooruit. In het midden werden de rails steiler en zaten we op een gegeven moment op ‘het topje van de ijsberg’, aangezien wij voorin zaten en ik natuurlijk nieuwsgierig was, ging ik even naar voren kijken. Oeioeioei, we gingen hierna steil naar beneden in volle vaart en kwamen onder de grond terecht. Pff, zag geen hand voor ogen men, maar de achtbaan ging verder en op het eind hadden we ook deze weer overleefd! Als laatste attractie hebben we toch maar een uurtje gewacht op ‘thirteen’. Eigenlijk was deze achtbaan niet zo heel bijzonder, op het laatst ging die alleen in een donker hok opeens als een vrije val naar beneden, dat was wel even schrikken!
Aan mijn vele zinnen over Alton Towers is natuurlijk wel te lezen dat ik al met al een top dag heb gehad haha! Rond 7 uur waren we weer in Derby en hebben we na een lekkere pizza, gezellig film gekeken!

Zondag heb ik na het uitslapen even wat aan mijn verslagen vanuit de uni en het onderzoek vanuit de pabo gedaan, hierna heb ik met Lisan gegeten. Helaas voelde Lisan zich de hele dag al niet zo lekker dus hebben we de rest van de avond even rustig aan gedaan. Nouja, later op de avond voelde ze zich gelukkig wel weer goed genoeg om het eerste grote paasei open te breken!

Maandag hebben we een aantal uren op de uni aan de verslagen gewerkt en aangezien we zo goed bezig waren geweest, hebben we het college van die avond maar overgeslagen en hebben we deze week weer een afspraak gemaakt om de verslagen opnieuw te laten controleren. Het einde is namelijk bij 2 vakken al in zicht woehoee! Laat op de middag hebben we voor een weekje boodschappen ingeslagen en hierna zijn we begonnen om de oude serie ‘lotte’ terug te gaan kijken!

Vandaag is onze laatste stagedag op Lawn Primary, dat voelt wel even gek aangezien je toch iets afsluit als het ware. Na de stagedag hebben we nog even een gesprek met een docent vanwege onduidelijkheden van een verslag, hopelijk zal dit gesprek nuttig zijn!

Nouja, ik heb wel weer genoeg gekletst dacht ik zo!
Ik vind het trouwens echt super leuk dat iedereen mijn reisverslagen volgt en daarvoor wil ik jullie bedanken! Daarnaast vind ik de reacties ook telkens erg leuk dus daarvoor natuurlijk ook bedankt!!
Tot volgende week!

Veel liefs,
Myrthe

  • 25 Maart 2014 - 09:20

    Henriët Bruggink:

    Ook deze keer weer met plezier je verslag gelezen. Je bent er maar druk mee.. Maar wel leuk hoe je alles omschrijft wat je daar zoal meemaakt.
    Het eerste paasei is al weer binnen...altijd lekker hé...dan moet Lisan wel goed ziek zijn als ze daar niet aan begint!
    Veel plezier de komende weken nog en tot het volgende verslag!

  • 25 Maart 2014 - 11:59

    Marc:

    Wat een verhaal weer! Jij vermaakt je nog best zie ik, levert bijzondere momenten op bij de stage zo! Hopelijk doe je er inspiratie van op. Enne..diep respect voor die 14 keer over de kop ;) Veel plezier komende week :-)


  • 25 Maart 2014 - 12:26

    Leonieke:

    Neeeeeeeeeeeeeeee, ik had net mijn berichtje af, sloot hij af. Weg berichtje );
    Dan maar gewoon weer een nieuw berichtje schrijven! (:

    Meid, het is altijd zo leuk om je verhalen te lezen. Je schrijft het elke keer met zoveel energie.
    Ook bij dit verhaal heb ik weer erg genoten!

    Wat interessant om te lezen hoe het daar anders gaat op je stage. Dat zijn vast mooie ervaringen voor je studie.
    Helaas geen wie is de mol meer, maar jij had het wel goed! Echt knap.
    Je cadeau van je vader was zo lief. Ik had het vorige week al gezien via skype! (:
    Dat pretpark lijkt me echt tof zeg! Wat een belevenis. Die achtbaan van 14 keer over de kop, zo gaaf!
    Veel succes met het schrijven van de verslagen. Je bent er bijna klaar mee. Nog even doorzetten!

    Wat vliegt de tijd voorbij. Over een aantal weekjes ben je weer in Nederland.
    Extra veel genieten van de laatste weken daar in Derby.
    Als je weer in nederland bent is onze vriendinnengroep weer compleet! <3
    Nog veel plezier meid.

    Een hele dikke knuffel en kus.

  • 25 Maart 2014 - 12:35

    Harry:

    Hee lieve kruimel!!

    Mooi verslag Myrthe, super hoe je alles doet!
    Trots op jou!!!!!

    En zo kreeg ik op mijn Birthday telefoon van jou,
    en werd er gezongen Happy Birthday to you, superrrr leuk!!
    En of dat al niet genoeg was, kreeg ik een hele grote mooie kaart met cadeau van jou ook nog!
    (Wat mama dus al wel van af wist. Haha)
    Wat was ik blij verrast.
    mijn dag kon niet meer stuk!! SUPER LIEF van je.

    geniet er nog maar lekker van, de komende weken,
    over een kleine maand kom je weer terug bij ons in nederland!
    Veel plezier.

    dikke knuffel papa xx

  • 25 Maart 2014 - 13:13

    Mirjam:

    Hoi Myrthe,
    Leuk verslag. Gezellige verjaardag gehad van
    je pa. Pearly ging voor het raam zitten toen we
    je naam riepen terwijl jij op tafel stond te kletsen
    haha. Volgens mij heeft niemand er bij jouw thuis iets op tegen
    wanneer je weer thuis komt : )
    Veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Liefs van ons allen, Mirjam

  • 25 Maart 2014 - 13:18

    Ellen Peschier:

    Hoi Myrthe,
    Eindelijk ook eens jou verslagen gelezen, zometeen nog naar Lisan en Yonien, ik heb dus nog wat te doen vanmiddag.
    Leuk en fijn dat je het ook naar je zin hebt en grappig om te lezen dat jij op de stage school tegen dezelfde dingetjes aanloopt die Marloes ook constateert.
    Jaja, nog 4 weken flink aan de bak en dan zit het er al weer op, ben hartstikke trots op jullie alle vier, want het is niet niets, eigenlijk 4 vreemden van elkaar, totaal op elkaar aangewezen, denk dat er bij menig ander al flinke ruzies ontstaan waren.
    Nou meid, nog even de tanden op elkaar en maak er nog 4 mooie en gezellige weken van met elkaar, onthoud één ding, deze ervaring neemt niemand jullie meer af!

    Succes en liefs, Ellen

  • 25 Maart 2014 - 13:47

    Maarten:

    Hoi myrte,
    Wat leuk om allemaal te lezen hoe goed je het bevalt daar.
    Wat een super mooie ervaring wat je nu op doet! Nog een paar weekjes ben je weer lekker in nederland geniet nog even!
    Gr maarten

  • 25 Maart 2014 - 17:11

    Marion:

    Hee lieve meid,

    geweldig weer je verslag Myrth, met veel plezier lezen we dit weer elke week!

    pap had dit jaar een verjaardag om nooit meer te vergeten,
    super lief hoor van je, om even te bellen,
    en de super grote kaart te sturen met het cadeautje!
    waar je ook zoooo druk mee bent geweest.
    'Savonds nog gezellig geskypt, was je er toch nog eventjes bij zo,
    om de verjaardag van pap te vieren met familie!

    Waaah, 'sjonge 'sjonge, wat een atractiepark zeg met al die achtbanen!!!!
    Met maar liefst 14 keer over de kop te gaan,
    en ik maar vragen, ben je niet misselijk???
    waar jij weer op antwoorde, neeeee hoorrr, het was zooooo gaafff!! Haha.

    veel plezier weer de komende week!
    Kussies mam xx

  • 25 Maart 2014 - 22:55

    Jolien:

    Hee topper!

    Wat een leuk verslag weer! Volgens mij de langste tot nu toe? Haha. Echt leuk hoe je alles zo noteert, zeker voor later om het nog weer een keertje over te lezen!
    Hoogtepunt van je week was volgens mij toch wel het pretpark. 14 keer over de kop, het lijkt me echt heel gaaf. Wel jammer dat het weer soms wat tegenzat (dat was aan je snapchats te zien, haha), maar van alle waterattracties werd je ook nat zat dus dan valt de regen ineens wel weer mee lijkt me! En het mag de pret natuurlijk niet drukken, want gezelligheid op zo'n dag is het belangrijkst :)
    Super dat je je stage daar nu hebt afgesloten. Lijkt me inderdaad een verstandige keuze, kun je de tijd mooi besteden aan het maken van je verslagen.
    Ongelooflijk eigenlijk hoe snel de tijd voorbij is gegaan. Nog maar iets minder dan vier weken en dan ben je weer in Nederland. En zoals Leonieke inderdaad al zei: dan zijn we weer compleet! Maar voor nu, lekker genieten daar. Je bent er maar één keer, dus haal eruit wat erin zit zou ik zeggen! We zijn trots op je.

    Liefs,
    Jolien

  • 25 Maart 2014 - 23:16

    Sharon:

    Dikke knuffel voor jou!

  • 27 Maart 2014 - 12:34

    Lauret:

    Hee lieve Myrthe,

    Wat leuk om je verslag weer te lezen.
    Zo te lezen heb je weer veel meegemaakt. Vooral het pretpark was een hoogtepunt volgens mij:)
    De tijd vliegt voorbij he, nu je stage alweer afgesloten. Het is leuk om te lezen dat het allemaal zo anders gaat daar dan hier in Nederland.
    Heel knap wat je allemaal doet daar, geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer hier:)

    xxxxx

  • 27 Maart 2014 - 18:21

    Anita:

    hoi myrthe

    had eindelijk even tijd om jou verslag te lezen.
    wat maak je veel mee.je geniet er wel van.
    de verj was erg gezellig vrijdag.
    het wordt hier het weekend 21graden bbq weer.
    dus lekker buiten zitten.
    nou myrthe geniet nog even daar voor je weet ben je weer thuis
    veel liefs herman anita leoniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 9626

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: