Ongelofelijk, alweer 2 maand in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Ongelofelijk, alweer 2 maand in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Ongelofelijk, alweer 2 maand in Derby!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

10 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Hoppaaa tijd voor een een nieuw reisverslag vanuit het zonnige Derby!
Momenteel hebben we namelijk net als Nederland lekker weer, kan de winterjas in de kast en de zonnebril op!!
Succes en veel plezier bij het lezen van mijn nieuwe verslag!

Dinsdag 4 maart moesten we weer vroeg opstaan want een dagje stage stond op de planning!
Meteen toen ik in het lokaal kwam bij Mr Archer kreeg ik een opdracht van hem. Ik mocht de kale muur aankleden zodat de knutselwerkjes van de leerlingen opgeplakt konden worden. Aangezien ik dit niet in mijn uppie kon, mocht Marloes me helpen. Samen met Mr Archer zijn we naar het magazijn gelopen om papier op te halen. Pff, wat een klein rommelhok was dat zeg! Dat hebben wij in Nederland toch wat beter voor elkaar! Eenmaal in het lokaal zijn Marloes en ik begonnen met de muur. In de tussentijd hadden de leerlingen van mijn klas buiten (op een koude dag) gym. Na wat geknoei met het nietapparaat hadden we de afrikaanse muur voor de middagpauze af, hierna kregen we nog een nieuwe opdracht van Mr Archer. We mochten super leuk formulieren aan elkaar nieten, top werk haha.
Na de middagpauze kregen we nog een kleine opdracht van de mentor van Marloes, waarbij we opnieuw moesten werken met graffiti letters via de handige site ‘instantdisplay’. Hierna zijn we apart naar onze klassen gegaan. De leerlingen in mijn klas waren op dat moment bezig met rekenen. Ze zaten in 3 niveau groepen en elke groep kreeg zittend op de grond voor het digibord uitleg over de opdracht. De les ging over het meten met cm en dm m.b.v. een liniaal dus hierbij kon ik af en toe ook nog leerlingen helpen!
Na het rekenen vroeg Mr Archer of ik alle schriften na wilde kijken en hierbij voelde ik me toch weer eventjes een toekomstige juf. Tijdens het nakijken viel mij op dat elk kind schreef hoe de les was verlopen en welk doel was behaald. Erg leuk om te zien! Onder het nakijken van de schriften begon voor de leerlingen een les taal. De leerkracht begon de les met een korte herhaling van de vorige les, dit deed hij d.m.v. een trailer van een film. De leerlingen moesten de gegeven vraag beantwoorden, deze antwoorden moesten ze op een klein whiteboardje zetten. Zo’n whiteboardje is echt héél handig, elke leerling heeft zo’n bord met stift in hun kastje en ze gebruiken hem erg vaak. Na het zien van de trailer moesten de leerlingen deze les met 3 andere trailers raden wat de acteurs hadden gezegd, hierbij hebben ze dus de 3 trailers zonder geluid gehoord. Ik vond dit een erg leuke opdracht en de leerlingen waren hierbij verdiepend bezig op de vorige les.
Nadat het half 4 was en de leerlingen naar huis gingen heb ik nog een gesprekje met Mr Archer gehad, ik vroeg mij namelijk af hoe hij de lessen voorbereid aangezien ze niet werken met methodes. Hij vertelde dat er bepaalde doelen zijn die ze dat jaar moeten behalen en vanuit die doelen maakt hij zelf zijn eigen lessen. Hier heb ik echt super veel respect voor want dat kost natuurlijk veel voorbereiding. Hij vertelde dat je zonder methodes echt in kunt gaan op het niveau van de leerlingen en dat hij het voorbereiden elke dinsdag onder PE & PPE (andere leerkrachten voor de groep) deed. Verder vond hij het belangrijk dat de leerlingen veel samen werken zodat ze leren van elkaar. Door de hele school geldt ook de regel: Learn together, grow together, happy together.

Na de leuke stagedag hebben we na meerdere dagen/weken (vanwege bezoekjes) eindelijk weer met z’n vieren samen gegeten! Na het eten hebben Lisan en ik een leuke film gekeken en even later vroegen mijn huisgenootjes ons nog om een pannenkoek te eten aangezien het ‘Pancakesday’ was. Ik werk natuurlijk in Borne bij ’t Pannekoekhuis en was het wel weer erg leuk en lekker om eindelijk weer een pannenkoek te eten! Mijn huisgenootjes eten de pannenkoeken met ijs en chocoladesaus dus hebben wij dat als aanrader ook maar gegeten en het smaakte ook nog lekker ook!

Woensdag heb ik, na de dagen met pap en mam en de stagedag, eindelijk weer lekker uitgeslapen, hier was ik ook echt even weer aan toe haha! Later ben ik samen met Lisan de stad ingegaan en even later samen gegeten. ’s Avonds hadden Marloes, Lisan en ik weer een college learning & motivation van meneer de invaller en is me de opdracht weer iets duidelijker geworden dus nu kan ik wel echt beginnen. Later op de avond heb ik met Lisan de oefeninterland Frankrijk-Nederland gekeken maar dit vonden we allebei een best saaie wedstrijd dus hebben we tussendoor lekker een broodje knakworst en aarbeien met slagroom klaargemaakt zodat we hierna nog even programma’s konden terugkijken.

Donderdag ben ik met Lisan naar de dokter geweest aangezien Lisan na 7 weken nog steeds veel last heeft van het hoesten. De dokter verwees haar door naar het ziekenhuis om daar een röntgenfoto te maken dus samen met Marloes zijn we met de bus richting het ziekenhuis gegaan rond 1 uur. Eenmaal in het ziekenhuis moest Lisan een grappig pakkie aan en hebben Marloes en ik even helemaal in een deuk gelegen. Na een paar minuutjes mocht Lisan naar een aparte kamer om daar de foto te maken. De uitslag zal ze volgende week bij de dokter krijgen dus dat wordt weer afwachten..
Die middag zijn we verder nog naar westfield geweest, hebben we eten gehaald en spulletjes gehaald voor het avondje carnaval van vrijdag.
’s Avonds hebben Lisan en ik samen gegeten en hebben we hierna nog gezellig wie is de mol terug gekeken!

Vrijdagmorgen ben ik eerst met Lisan richting de uni gegaan om te werken aan de verslagen. Hierbij heb ik een aardig beginnetje gemaakt met het verslag van learning & motivation en wil ik volgende week een afspraak maken met de docent zodat ze het een beetje kan controleren.
’s Avonds heb ik eerst gezellig geskyped met het thuisfront en oma! Daarna kwam Lisan en hebben opnieuw pannenkoeken gegeten en hebben we ons later verkleed en geschminkt als legermeiden! De braziliaanse internationale studenten hadden namelijk een avondje carnaval op de universiteit georganiseerd! Jaja eindelijk even lekker gek doen en carnaval vieren! We hebben een super gezellige avond gehad en met met veel internationale studenten gekletst. De brazilianen die bij Marloes in het flat wonen waren namelijk een paar dagen naar Amsterdam geweest dus dat was wel leuk om even hun verhalen te horen! Tijdens het dansen ben ik me wel een keer dood geschrokken want ineens kwam een braziliaan bij me, gaf mn mobiel die ik in de hand had aan Lisan en leerde me een paar danspassen haha wat een gek. Later op de avond waren er nog een paar optredens op het podium waaronder 2 meiden die de salsa gingen doen, erg leuk om te zien!

Zaterdag was het eindelijk zover, samen met Marloes en Lisan zou ik die middag eindelijk weer een lekker voetbalwedstrijdje meemaken! Derby County tegen Millwall it isss! Rond 1 uur zijn we richting het Pride Park Stadium gelopen, het stadion van Derby County! Dit was nog ongeveer een uur lopen dus ik was bek af toen we eenmaal aankwamen. Na de fanshop bekeken te hebben en ik hier souvenirtjes had gekocht hebben we een rondje om het stadion gelopen en foto’s gemaakt. Rond half 3 zijn we onze plekken gaan zoeken, we hadden mooie plekken vlak achter het goal dus konden het hele veld mooi zien! Hierna hebben we de warming-up een beetje bekeken maar toen zag Lisan ineens Rammie, de mascotte van Derby County. Hier wilden we natuurlijk wel mee op de foto dus zijn we rennend naar hem toe gegaan en hebben we een foto met hem gemaakt! Na het clublied van Derby County begon om 3 uur de wedstrijd tegen Millwall. Helaas was het stadion niet vol en viel het mij op dat er niet zo’n super sfeer was zoals bij FC Twente. De Millwall supporters daarentegen waren een stuk fanatieker, wat ik ook wel gehoord had. Het spel tijdens de wedstrijd was ook niet heel erg super en waren er weinig kansen/doelpogingen. Ook ging telkens een Millwallspeler liggen en de keeper van Millwall rekte ook ongelofelijk veel tijd met het uitnemen van de bal. De supporters van Derby schreeuwden de spelers van Millwall uit en maakten allemaal gebaren.
In de rust hebben we even wat lekkers gehaald en hierna begon de 2e helft waarop we hoopten dat er iets meer dreiging in het spel zou komen! Nouja dat gebeurde in de 61ste minuut alleen voor de tegenpartij. Millwall kopte de 0-1 in het doel via een mooie voorzet. Na dit doelpunt was er wel meer dreiging van de Derby spelers maar tot grote kansen/doelpunten kwam het helaas niet. Wel vielen de spelers van Millwall nog steeds en werd er (natuurlijk) veel tijd gerekt, dit als resultaat dat er 7 minuten blessuretijd bij kwam, wat een sensatie!
De stand bleef helaas 0-1, maar we hebben wel genoten van een Engelse voetbalwedstrijd in de Championship en hebben McClaren natuurlijk ook eventjes langs de zijlijn gezien, wat erg apart was!

Zaterdagavond hebben Lisan en ik samen gegeten en zijn hierna naar Yonien gelopen, waar Marloes ook was. Hier hebben we lekkere drankjes gedronken, wat gegeten en wederom weer potjes Uno gespeeld!

Zondag ben ik de dag begonnen met Insanity (fitness programma via youtube) en hierna ben ik bezig geweest voor school. Later op de avond heb ik nog geskyped en hierna ben ik richting Marloes gelopen, waar Yonien en Lisan op dat moment al waren.
Aangezien we inmiddels alweer 2 maand in Derby zitten, hadden we met elkaar bedacht om een lekkere chocoladetaart te maken (als avondeten haha)! We hebben heerlijk gesmuld!

Jaja vandaag kreeg Marloes eindelijk haar bezoek vanuit Nederland, haar ouders zullen namelijk de komende dagen in Derby verblijven! Vandaag ben ik samen met Lisan richting het centrum gelopen en bij de informatiebalie het één en ander gevraagd over een water/attractiepark waar we graag heen zouden willen. Later hebben we boodschappen gedaan, gegeten en was het om half 5 weer tijd voor een college individual differences and learning met z’n viertjes!

Tot volgende weeeeek!

Veel liefs,
Myrthe

  • 11 Maart 2014 - 01:39

    Jolien:

    Haaaa lieve Myrth!

    Wat leuk om weer een verslagje te lezen. Natuurlijk wist ik al zo'n beetje wat je de hele week hebt uitgespookt, maar het blijft leuk om het uitgebreid te lezen :)

    Wat zijn er eigenlijk veel verschillen tussen het Engelse schoolsysteem en het Nederlandse schoolsysteem. We zijn het hier al helemaal niet gewend om zonder methodes te werken, maar inderdaad erg knap hoe die docent anticipeert op zijn lessen zonder een richtlijn van methodes te gebruiken. Klinkt in elk geval als een leerzame stagedag, en fijn dat je nu wat meer hebt mogen doen dan alleen knip- en plakwerk. Daar doe je het natuurlijk wel voor!

    Ik vind het ook super om te horen dat je zo'n leuke carnavalsavond hebt gehad daar in Engeland. Heb je toch nog een lekker carnavalssfeertje mee kunnen pikken, dat heb je ook wel verdiend na alle carnavalsverhalen van ons aan te hebben moeten horen! Die Brazilianen weten natuurlijk ook wel hoe ze carnaval moeten vieren, haha. Wel heel leuk dat iedereen zo open en spontaan is, en dat ze zo gemakkelijk contact leggen. Maar jij bent zelf natuurlijk ook makkelijk in de omgang, dus contact leggen is voor jou ook niet zo lastig <3.

    Ook het verhaal van de voetbalwedstrijd klinkt erg interessant! Jammer dat het niet zo'n leuke wedstrijd was, maar wel super dat je een Engelse wedstrijd hebt mee kunnen maken! Zeker weer een ervaring. Lijkt me inderdaad wel apart om McClaren zo langs de zijlijn te zien staan. Super in elk geval dat je het leuk hebt gehad!

    Het klinkt weer alsof je een geweldige week hebt gehad (en dat moet ook). Echt ongelooflijk dat je alweer twee maand weg bent. Time flies when you're having fun! Geniet er lekker van, want voor je het weet ben je weer terug in ons kikkerlandje!

    Veel liefs,
    Jolien

  • 11 Maart 2014 - 18:30

    Harry En Marion:

    Hee lieve meid van ons!

    ja, al 2 maanden in Derby! gaat toch nog best snel he!
    en dat moest natuurlijk wel even gevierd worden.
    een heerlijke chocoladetaart werd er gebakken, lekker smullen!!
    Ik begon er hier helemaal van te watertanden, haha.

    de stage geeft toch meer inhoud dan gedacht,
    erg leuk om het verschil hier met Nederland te ervaren.

    ha, lekker, zo dacht je deze maanden helemaal geen pannenkoek te kunnen eten,
    was het daar zomaar 5 maart pancakedag! Haha
    mmm, dat was wel even een verrassing voor je.

    joehoe, helemaal in je sas, dat je toch nog een avondje carnaval kon vieren daar.
    Heb je er toch nog lekker iets van mee mogen pikken, super!!

    ook weer leuk dat nu marloes haar ouders er zijn,
    we hebben het zelf ook ervaren hoe bijzonder dat is,
    om even naar je dochter te vliegen in Engeland!
    En met eigen ogen te zien dat het goed gaat met haar.

    Geniet er maar lekker van,

    liefsss pap en mam xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9642

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: