Verslag(je) van 1 tot 11 april! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Verslag(je) van 1 tot 11 april! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Verslag(je) van 1 tot 11 april!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

12 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Heeee allemaaaal!!

Ook al ben ik later dan anders, ik ben er weer en dat betekent een nieuw reisverslag van de dagen 1 tot 11 April!

Om te beginnen met dit verslag begin ik bij dinsdagavond 1 april, deze avond stond in het teken van lasertag (of te wel laserquesten yeaah) met de studentenvereniging. Aangezien ik dit al een keer eerder had gedaan in Derby was ik in het begin meteen fanatiek begonnen. Helaas botste ik hierbij keihard tegen iemand op en viel ik, later in de pauze had ik pas door dat mijn hele hand onder het bloed zat ghehe. Iets te fanatiek dus, oeps! Maar dit potje resulteerde wel mooi in een persoonlijk record want ik werd ineens 4e van de 18! Toen ging het belletje bij mij rinkelen want ik dacht als je goed begint, word je steeds beter. Helaas heb ik verkeerd gedacht want elk potje ging het slechter en werd ik op het laatst uiteindelijk weer 12e. Verder was het wel super leuk en kregen we tussendoor in de pauze ook nog eens onverwachts te eten toen we de champions league aan het kijken waren!

Woensdag ben ik de dag goed begonnen met een shopronde door de primark, elke week moet ik natuurlijk wel kijken of er nieuwe jurkjes zijn binnen gekomen! In de middag ben ik met Lisan naar de uni gegaan en heb ik gewerkt aan mijn verslagen. Later op de middag hadden we een afspraak met Laura-Lee om ons verslag te checken, opnieuw was dit erg fijn! Na het eten die avond was het weer tijd voor een nieuwe wasronde, wat heb ik ongelofelijk gelachen toen Lisan de wasmachine aanzette zonder wasmiddel! Haha, gelukkig kon ze nog net het klepje open krijgen terwijl de was al begon te draaien!

Donderdag was het een ongelofelijk saaie dag, we hadden namelijk van 10 tot 17 gewerkt op de uni en wie mij een beetje kent, weet dat ik dit niet echt gewend ben dus was kapot aan het eind van de dag! Daarom hebben Lisan en ik ons zelf lekker getrakteerd op een patatje speciaal en later op de avond impulsief besloten om treinkaartjes te gaan halen voor een dagje stoke-on-trent! Jullie zullen wel denken waarom we altijd treinkaartjes van te voren halen dus ik zal het even uitleggen. In Engeland is het namelijk heel normaal dat de treinkaartjes op de dag zelf met iets van 10 pond worden verhoogd in vergelijking met de vorige dag. Gek land dus!

Vrijdag om 7.15 ging mijn wekker, men o men wat een tijd. Om 8.42 zaten Lisan en ik al weer fris en fruitig in de trein om naar Stoke te gaan. Na een uurtje in de trein hebben wij de bus gepakt richting het centrum van Stoke. In het gezellige centrum hebben wij natuuuuurlijk even lekker gewinkeld en zijn we weer geslaagd voor een kaartje voor in ons plakboek. In het winkelcentrum viel het mij ineens op dat er ongelofelijk veel keer de naam potteries voor kwam en daarnaast zag ik ook nog eens zoveel olifanten die waren gemaakt van potterie. Na even iets beter te kijken dan mijn neus lang was, kwam ik er dus ook achter dat stoke bekend staat om zijn aardewerkproductie, hoppa weer wat geleerd! Maarja daar kwamen we natuurlijk niet voor naar Stoke haha! Nadat we het centrum van Stoke hadden gezien, zijn wij namelijk afgereisd naar Waterworld, een indoor tropisch zwembad! Yeaaah eindelijk weer lekker heerlijk zwemmen!! Maar toen we eenmaal waren aangekomen dachten de openingstijden daar iets anders over en bleek het zwembad pas om 2 uur open te zijn! Dat betekende dus dat we ons konden vermaken bij de Subway, een wandeling door het Festival Park, een soort westermaatplein en de McDonalds voor een milkshake, ook niet slecht haha! De tijd vloog voorbij en voordat we het wisten, stonden we bij de kassa van Waterworld! Jaaaa, wat hadden wij er zin in! Vol enthousiasme bleek ik even later een boef te zijn en had ik per ongeluk een balletje uit de shop meegenomen, oepsss! Van 2 tot half 7 hebben we ons later prima vermaakt in het zwembad en zijn we van alle 7 glijbanen afgegaan. Zo was er een glijbaan waar je met een band vanaf moest en glijbaan waar je uitkwam in een trechter, echt super! Daarnaast heb ik genoten van het bubbelbad, die ik erg had gemist aangezien we thuis een bubbelbad in de badkamer hebben. Ook was de wildwaterbaan ook super gaaf, sjonge wat een wilde stroming! Al met al was het een vermoeiende maar ongelofelijk leuke dag en dus besloten wij weer richting het station te gaan om de trein naar Derby te pakken. Maar de naam Stoke zegt het al…. De trein verbinding tussen Stoke-on-Trent en Derby lag eruit, daardoor moesten wij een uur wachten op het station, voordat we met de bus naar Derby gebracht konden worden. Stoke stak er dus een stokje voor! Onderweg naar Derby kreeg ik plotseling het nare bericht dat een jongen waarmee ik vorig jaar een tijdje gedatet had, een motorongeluk had gehad en hierbij was omgekomen. Dit was behoorlijk schrikken en niet te bevatten. Laat op de avond ben ik na skypegesprekken met Nathalie, mn ouders en vriendinnen in slaap gevallen na een vermoeiende dag.

Zaterdag was ik van plan veel te gaan doen voor school maar helaas kon ik mij moeilijk concentreren en viel mijn planning in duigen. ’s Avonds met Lisan lekker gegeten en later met Lisan en Charlotte cocktails gedronken in Friary.

Zondagmiddag zijn Lisan en ik richting de uni gelopen en heb ik aardig veel artikelen gelezen en samengevat voor de annotated bibliography opdracht van Education For All. Maandag had ik namelijk een gesprek over deze opdracht. ’s Avonds hadden Lisan en ik weer een marathon ‘lotte’ gehouden want we liepen al achter op onze planning!

Maandagochtend om half 9 hadden we een afspraak met Sharon, de docent van Education For All, dit betekende vroeg opstaan, een moeilijk moment dus. Toen we eenmaal op de uni waren, was Sharon er nog niet en zouden we gebeld worden als ze er eenmaal zou zijn. Dus zijn wij richting de bieb gelopen om nog maar eventjes aan de slag te gaan en gingen we achter computers zitten waar we nog nooit hadden gezeten. Huh? Deze computers hadden geen kastjes met aan- en uitknoppen, dus dat betekende dat ze het niet deden? Toen we het toch wel erg gek vonden dat alle computers geen kastje hadden, hebben we maar even gevraagd hoe het toch kon dat ze achter een computer zat zonder een aan- en uitknop. Ghehe tja, computernerds zijn we niet echt want aan de zijkant van het beeldscherm zat de beroemde knop! Weer wat geleerd! Om half 10 kregen we een telefoontje van de docent en na het gesprek was ik erg blij aangezien ze erg tevreden was! Daarnaast had ze een goede uitleg gegeven van de referenties, wat hier allemaal ongelofelijk officieel gaat. Na een dagje van 8.30 tot 15.30 hadden we het wel bekeken en heb ik na het eten maar weer verder gewerkt aan mijn reflective diary, het eerste onderdeel van Motivation and Learning, die ik echt af wilde hebben. En ja, dat is gelukt en voor feedback heb ik hem maar meteen naar de docent gestuurd!

Dinsdag 8 april hebben we opnieuw van 11 tot 3 gewerkt, maar dan voor de verandering aan de keukentafel! Later hebben we lekker geshopt waarbij ik na zolang zoeken eindelijk een spijkerjasje had gekocht en 5min later weer had terug gebracht aangezien ik ineens in een andere winkel een leukere zag, oeps! Ik begin me langzamerhand wel een beetje af te vragen hoe ik al mijn nieuwe kleren en dingen mee krijg richting huis, gelukkig begint de koffercrisis volgende week pas! Nadat we voor het eerst bijna niks hadden gekocht in de supermarkt omdat we de voorraadkast, koelkast en diepvriezer toch een keer leeg moeten maken, heb ik samen met Lisan, mijn huisgenoten en hun vrienden lekker gegeten bij de Standing Order. Aangezien 3 van mijn huisgenoten, vrijdag al vertrekken richting hun woonplaats Leicester, was het toch wel even leuk om een soort van afscheid te hebben! Later op de avond hebben we nog lekkere cocktails gedronken bij de Friary en hebben Lisan en ik nog even ‘Lotte’ gekeken!

Woensdag hebben we van 12 tot 4 op de uni gewerkt en hadden we even later onze laatste afspraak met Laura-Lee staan om vragen te stellen. Daarvoor had ik mijn feedback van het reflective diary gekregen en was ik helemaal blij met 7 kleine feedback (grammatica)puntjes op 1000 woorden, dit betekende voor mij dat mijn doel om de engelse taal beter onder de knie te krijgen wel is behaald, aangezien ik voordat ik aan dit avontuur begon, wel meerdere fouten zou hebben gemaakt. Na het gesprek hebben we afscheid van Laura-Lee genomen en heb ik thuis nog even aan het andere onderdeel van mijn verslag van motivation and learning, wat bestaat uit 3000 woorden, gewerkt aangezien ik die ook wilde afronden. Jaja, ook dat is gelukt dus ik ben best trots op mezelf dat ik me eindelijk aan de planning heb kunnen houden. Later op de avond was het tijd voor champions league wedstrijden, gtst en lotte!

Jaaa alweer 3 maand in Derby op 10 Januari! Vandaag wilde ik het verslag van Individual Differences and Learning afronden aangezien we in de middag het laatste gesprek met Michelle, de docent hadden. Helaas is het niet gelukt om het helemaal af te krijgen maar later op de avond heb ik er nog even aan gewerkt en na een paar uurtjes lekker in de boeken te hebben gezeten op mijn kamertje zijn ook deze 3500 woorden behaald! Verder zijn we voor de verandering vandaag weer lekker uiteten geweest met Nour, Charlotte, Yasir en Lubaib! We hebben super lekker gegeten bij Cosmo, dit was een soort allyoucaneat-restaurant en dat voor 8,6 pond! Ze hadden echt van alles en wie mij een beetje kent, weet dat ik van lekker (veel) eten houd. Kip, pizza, salade, vlees, sushi, vis, soep en eeeen heeul uitgebreid dessertbuffet, het was er allemaal nomnom! ’s Avonds ben ik dus bezig geweest met school en ondertussen heb ik de wasjes gedraaid, waarbij er nog een creep langs kwam!

Vrijdag ben ik de dag begonnen met een lekker potje uitslapen en daarna eventjes bezig geweest met mijn laatste verslag van Education For all. Hierna hadden we onze laatste afspraak met Sharon, de docent van Education For All. Na gezellig gekletst te hebben over onder andere Hengelo aangezien ze daar volgende week de internationale studenten gaat bezoeken, was het tijd om afscheid van haar te nemen. Ik vond dit moeilijker dan verwacht en had ook wel eventjes tranen in mijn ogen! Rond half 4 hadden we met Nour en Charlotte afgesproken om bij een ‘waterval’ lekker te gaan picknicken, het was tenslotte super mooi weer! Na een heel stuk te hebben gewandeld kwamen we bij een ontzettend groot park aan en aan het einde was een ‘waterval’, echt super mooi! Hier hebben we lekker even gezeten en gezellig gekletst! In de avond had Lisan met haar huisgenoten afgesproken om gezellig even te eten en jaja ik mocht mee! Helaas was Lisan hierbij een beetje verdrietig aangezien er een paar huisgenoten hadden afgezegd, wat ik super zielig vond. Met 2 huisgenoten zijn we uiteindelijk richting de standing order vertrokken en kwamen we toevallig onderweg nog een internationale student tegen die wel mee wilde haha! We hebben echt ontzettend lekker gegeten en later bij Frankies nog lekker 2 joekels van een sorbets opgegeten met z’n vijven! Na een leuke dag te hebben gehad was het voor mij tijd om nog even mijn best te doen voor mijn laatste verslag en deze is nu zo goed als af! Dat betekent dat ik de laatste dagen alleen nog maar kan genieten!!

Veel liefs van mij! xxx

  • 12 April 2014 - 13:41

    Madeleine:

    Heeee myrths,

    Wat een lang verslag weer haha, leuk om te lezen hoor!!
    Goed dat je bijna al je verslagen hebt afgerond, dan kun je nog heerlijk een weekje genieten nu!
    Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg. Ik weet nog goed dat wij met z'n vijven allerlei dagen gingen plannen om een fotoboek voor jou te maken en nu kom je gewoon al bijna weer terug!

    Gaaf zeg dat waterpark, lijkt me echt heel leuk met al die glijbanen! Balen dat de openingstijden iets anders waren dan verwacht, maar jullie hebben je goed vermaakt in de tussentijd lees ik haha.

    Zaterdag kom je al weer terug, waar blijft de tijd! 's middags komen we natuuuuurlijk gezellig even langs, 's avonds hebben we feest van Lexje en die volgende dagen is het pasen en dan gaan we vast ook wel wat leuks doen! En die week daarop Kingsnight en Kingsday die we al weer gezellig vol hebben gepland! Dus als je terug bent hebben we heel veel leuke dingen op de planning en gaan we lekker bijkletsen en knuffelen!!

    Heel veel plezier nog dit laatste weekje en geniet ervan! Voor dat je het weet ben je weer in het saaie Nederland!

    Liefs en een dikke knuffel,

    Madeleine

  • 12 April 2014 - 18:12

    Door Harry En Marion:

    Hee lieve meid,

    Lekker lang reisverslaggg! Super weer om te lezen.
    heel goed van je dat je de meeste verslagen nu echt bijna af hebt,
    wat ben je daar druk mee geweest, zoo knap ook,
    dat je maar 7 kleine grammatica puntjes op 1000 woorden even moest aanpassen.
    Het is zeker niet voor niets geweest om je stage in Engeland te doen.

    Gelukkig kon je ook nog hier en daar wat gaatjes prikken, om even wat anders te ondernemen,
    het laserquesten, shoppen, zelfs even lekker zwemmen, en ook heerlijk uit eten met de huisgenoten.
    even ontspanning hoort er zeker ook bij, dat had je ook wel verdient.

    ja ja nog maar een klein weekje, dan kom je weer terug!!!
    Heerlijk meid, we verheugen ons er enorm op!

    Ben echt benieuwd of je de koffers dicht kan krijgen, haha, vast heel veel succes!!

    Geniet nog lekker deze week, en dat gaat helemaal goed komen!
    Heel veel plezierrrr.

    Heel veel kussies van pap en mams xxxxxx

  • 13 April 2014 - 00:35

    Mirjam:

    Heey Myrthe, Een mooi verslag weer. Je hebt weer veel ondernomen.
    Dat jij zo van zwemmen houdt wist ik niet. Van wie heb je dat? Haha☺. Volgende week kom je weer terug

    In Nederland. De tijd gaat snel! Myrthe heel erg bedankt voor je leuke kaart!
    Geniet van je laatste week in Derby.
    Liefs van ons allen, Mirjam.

  • 13 April 2014 - 09:23

    Madelon:

    Heej Myrthe,

    Heel veel plezier nog in Derby in je laatste week daar.
    Geniet er nog even van!

    Enne.. Heel veel succes met je koffer! Haha

    Fijne terugreis alvast!

    Groetjes Madelon

  • 13 April 2014 - 11:56

    Lauret:

    Hee Myrthe,

    Wat is de tijd snel gegaan zeg! Zaterdag kom je gewoon al weer!
    Echt super leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan.
    We hebben er heel veel zin in dat je weer komt, kunnen we mooi weer allemaal leuke dingen doen.
    Geniet nog van je laatste paar dagen in Derby en tot snel<3

    Liefs,
    Lauret

  • 14 April 2014 - 08:43

    Henriet Bruggink:

    Nog 5 dagen in Derby...en de verslagen allemaal af...dat is TOP!
    Dat betekent dus nog even lekker genieten van Derby en omgeving.
    Ik wens je een goede terugreis. En die koffers...die krijg je gewoon wel dicht...
    Tot zaterdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 9647

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: