Weekje 11 in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Weekje 11 in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Weekje 11 in Derby!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

01 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Jeeeuj tijd voor een nieuw (reis)verslag, week 11 is alweer voorbij!

Dinsdag 25 Maart was het dan zo ver, ons laatste dagje stage op Lawn Primary. Zoals elke dinsdag kregen de leerlingen de helft van de dag weer les van Mr. Archer, de vaste leerkracht voor yeargroup 4. Toen de leerlingen om 9.00 binnen kwamen werd er meteen verteld dat het mijn laatste dag zou zijn, dat leidde tot veel knuffels en zinnen zoals ‘We will miss you’ die dag. Dit gaf mij een goed gevoel want ik heb in deze korte tijd toch echt wel een band opgebouwd met leerlingen uit de klas.
Maar goed, de ochtend begon met een rekenles waarbij de leerlingen eerst in niveaugroepen werden ingedeeld. Deze niveaugroepen zijn bij elke rekenconcepten verschillend. De rekenles stond dit keer in het teken van klokkijken, toch iets wat je al een beetje zou moeten kunnen als je 8/9 jaar oud bent maar hier is dat dus niet zo haha! De leerlingen kregen bij de inleiding whiteboards met een getekende digitale en analoge klok erop en hiermee werd een soort hersenkraakspelletje gedaan. De leerkracht zelf had op het smartboard een grote klok en hiermee legde hij het klokkijken uit. Hele, halve, kwartieren en minuten, sjonge jonge, ook ik heb opnieuw het klokkijken weer geleerd hoor! Hij gebruikte nog wel een leuk foefje. ‘Right’ hoort bij ‘past’ aangezien beide woorden lang zijn dus aan de rechterzijde van de klok is het ‘past’. ‘Left’ hoort bij ‘to’ aangezien ze allebei kort zijn dus aan de linkerzijde van de klok is het ‘to’. Jaja, weer wat geleerd! Na de uitleg werden de werkbladen uitgedeeld en zijn de leerlingen aan de slag gegaan in 3 niveaugroepen. Opnieuw mocht ik 2 niveaugroepen in de gaten houden met het maken van de opdrachten. Er waren veel kinderen die het niet begrepen en ik moest dus aan veel kinderen uitleggen m.b.v. een klein klokje hoe ze de tijd op moesten schrijven/tekenen. Dit was best vermoeiend maar natuurlijk heb ik wel veel Engels kunnen praten en aan het einde begrepen de kinderen mij, het klokkijken en de opdracht dus dat was een perfecte combi!
Om 10 uur werd er gestopt met rekenen en gingen de leerlingen naar de andere yeargroup 4 om daar iets gezamenlijk te doen. In de tussentijd was er een leerkracht ass. in mijn klas en heb ik met hem even een praatje gemaakt aangezien ik toch iets meer wilde weten. Ik hoorde bijvoorbeeld dat ze geschiedenis, aardrijkskunde en natuur altijd verweven in een groot project (dit keer roald dahl, waarmee ze vanaf de Christmasbreak tot de Easterbreak mee bezig gaan) en dat ze vanaf yeargroup 3 (7/8 jaar) al beginnen met de tweede wereldoorlog, hierbij worden ze een klein beetje voorbereid op wat komen gaat. De kletstijd ging behoorlijk snel en voor ik het wist kwamen de leerlingen weer terug. Onder de taalles na de pauze werd ik gevraagd om weer een muur te gaan versieren, opnieuw met behulp van graffiti letters via de site www.instantdisplay.com. Hoppaaa zo gezegd, zo gedaan! Maar dat betekende natuurlijk niet dat ik mijn oren dicht had zitten want ik hoorde Mr. Archer ineens het verhaal van sneeuwwitje voorlezen. Erg grappig om het verhaal in het Engels te horen! Na het verhaal moesten de leerlingen de gebeurtenissen uit het verhaal op een rij zetten en later kreeg elke groep één gebeurtenis die ze uit moesten werken m.b.v. tekeningen, bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden. Dit moesten ze later weer presenteren aan de klas.
Het is mij tijdens de stageperiode opgevallen dat de leerlingen erg veel moeten presenteren in groepjes. Dit vind ik echt super goed en ik zal dit ook zeker gaan onthouden!
Na de middagpauze hadden de leerlingen PPE en gym. Tijdens de gymles heeft Lisan mij eventjes geholpen met de muur aangezien zij even niets te doen had en Mr. Archer alweer een nieuw klusje voor me klaar had liggen namelijk een leuk knipwerkje!
Toen de middag bijna ten einde was en ik natuurlijk voor het laatst in de klas was, had ik gevraagd of ik een foto mocht maken van de groep. Nadat ik bij het kantoor had gevraagd welke kinderen helaas niet op de foto mochten, kon de foto eindelijk gemaakt worden! Nadat om half 4 de lessen waren afgelopen gaven 2 kindjes uit de klas me een zelf gemaakte kaart, echt super lief!
Al met al heb ik ondanks het vele knippen, plakken, nieten en versieren heel wat geleerd tijdens mijn stage en weet ik in ieder geval hoe het onderwijs in Engeland in elkaar zit! Wel een gek idee, dat ik nu een klein deel heb afgesloten, goodbye Lawn!

Na mijn ellendig lange stagedag verhaal (sorry!!) zal ik de rest van dit verslag proberen een beetje kort houden!
Woensdag heb ik eerst lekker uitgeslapen en later heerlijk in bed wat aan een verslag gedaan. In de middag weer vroeg gegeten want we hadden voor het college een afspraak met de docent van Learning & Motivation gepland. Tijdens de afspraak heeft ze mijn verslag een beetje doorgekeken en ondanks kleine puntjes was ze erg tevreden! Hierna hadden we ons laatste college van dit vak en ben ik voor een herinnering gezellig op de foto gegaan met Laura-Lee, onze leerkracht.
Later hebben Lisan en ik weer een gezellig avondje samen doorgebracht en ons vooral vermaakt met de serie ‘Lotte’.

Donderdag heb ik een dagje op de uni doorgebracht en hierbij gewerkt aan de verslagen, ofcourseeee. Toen ik terugkwam toch maar eventjes gekeken of ik iets in mijn brievenbus had! En ja hoor een kaartje! Maar van wie? Het handschrift op de envelop kon ik namelijk nog niet heel goed raden dus maar snel scheuren met die envelop! Met tranen in mijn ogen zag ik het lieve kaartje van mijn moppies (of te wel mijn vriendinnen)! Na het eten heb ik Lisan moeten uitzwaaien, die 3 gezellige dagen in Londen zal doorbrengen met haar vriend! Stiekem was ik wel jaloers hoor haha! Gelukkig vroeg mijn lieve vriendinnetje Lauret om die avond met haar te skypen dus kon ik toch nog gezellig lekker kletsen! Later op de avond ben ik begonnen met het nieuwe programma expeditie poolcirkel te gaan kijken en waarschijnlijk is dit de vervanger van wieisdemol!

Vrijdag was het tijd voor het laatste college van Education For All, helaas was grotendeel van de les niet zo interessant. Engeland kent 3 grote politieke partijen, de zogenoemde Labour Party, Conservative Party en de Liberal Democrats. En ja, je raad het waarschijnlijk al, we moesten in groepjes één van deze politieke partijen onderzoeken en daarna startte het debat! Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik niet zo van de politieke kant ben dus ik vond het behoorlijk saai! Daarnaast begreep ik de combi onderwijs en politiek niet echt. Tot dat er een hele uitleg van de docent kwam. Nu zie ik in dat politiek wel degelijk iets met het onderwijs te maken heeft, oeps verkeerd ingeschat! Na het college nog eventjes gezellig gekletst met de docent en toen zat ook dit college er alweer op! In de avond heb ik gezellig met mijn huisgenootjes gegeten en later heb ik 3 uur lang geskyped met pap & man, hoppakee wereldrecord skypen!

Zaterdag ben ik de dag sportief begonnen met een rondje hardlopen en hierna heb ik de middag besteed aan school. Ik had namelijk 8 dikke pillen van een boeken meegenomen naar mijn kamer zodat ik dit weekend lekker thuis kon werken. Later op de avond werd er ineens gebonkt op mijn kamerdeur en heb ik even later samen met mijn huisgenoten een paar potjes uno gespeeld. Hierna heb ik een lekker filmpje gekeken in bed!

Zondag eerst lekker uitgeslapen en toen als verrassing richting het station gelopen om Lisan weer op te halen! Oh men, wat was het lekker weer! Zonnebril op en daar ging ik! Eenmaal op het station was er na een paar minuten nog geen Lisan te bekennen. Na een kwartier, half uur nog niet. Sjonge jonge en ik maar denken dat ze om 2 uur zou aankomen! Na een uur gewacht te hebben kwam ze eindelijk aangelopen en zijn we na een dikke knuffel richting Tesco, de supermarkt gelopen! Eenmaal bij Lisan kon ze haar ogen moeilijk open houden van de indrukwekkende dagen dus heb ik maar besloten om eventjes weg te gaan. Later op de avond hebben we gezellig gegeten, natuurlijk ‘lotte’ gekeken met een lekker welkom-terug-gebakje en heeeul veel bijgekletst over het weekend!

Maandag heb ik opnieuw uitgeslapen, iets waar ik nooooit genoeg van zal krijgen! Hierna ben ik nog eventjes bezig geweest met school. In de middag heb ik lekker gegeten met Lisan en hadden we even later een afspraak bij Michelle, onze leerkracht van het vak Individual Differences and Learning. Hierbij hebben we even onze verslagen weer laten zien en na kleine aanpassingen werd het weer goed gekeurd! Even later begon ook het laatste college van dit vak, die na een kleine uitleg van 1,5 uur alweer was afgelopen! Dit betekende dat al onze colleges op de uni er alweer opzitten en we nu 2,5 week vol aan de bak kunnen gaan met onze verslagen, maar wie mij kent weet dat ik dat natuurlijk niet ga doen zonder ondertussen nog leuke dingen te gaan doen!
In de avond heb ik nog even geskyped met pap & mam aangezien al mijn ‘meubels’ alweer in mijn kamer stonden en ik graag met eigen ogen wilde zien hoe alles was geworden! Waaauw top werk!
Wanneer ik terug ben, mag ik lekker alles gaan inrichten, ghehe het leuke werk dus! (grapje!)
Later op de avond kwam Lisan nog weer eventjes gezellig langs en hebben we weer een paar afleveringen van ‘Lotte’ bekeken! Inmiddels zijn we na iets meer dan een weekje kijken alweer bij aflevering 42 beland!

Vandaag werd ik wakker en voelde ik me helaas niet zo lekker, draaide alles en had ik het zo heeeet. Nadat ik weer eventjes geslapen had, een paar beschuitjes had genomen en een lekkere warme douche knapte ik weer een beetje op! Daarnaast lag ik dubbel van het lachen toen ik mijn koelkast open deed! Happy April Fools’ Day, thanks to Emma! Vandaag dus een beetje rustig aan doen en thuis werken aan de verslagen. Vanavond staat het laserquesten met de studentenvereniging weer op de planning dus dat kan en mag ik niet missen!

Oeps, toch is dit verslag weer eens veel langer geworden dan ik wilde, achja boeiend ook, ik type nog eventjes vrolijk door…. Deze week gaan we dus om te beginnen vanavond lekker weer laserquesten met de studentenvereniging, gaan we zwemmen of een stadje bezoeken en daarnaast weer lekker stappen in Walkabout, Scream of Mosh! Oja, en natuurlijk kan ik niet alleen plezier hebben dus mag ik ook nog weer lekker hard aan de bak voor mijn verslagen!

Nu is het genoeg! Gooooodbye and see you laterrrr!

Liefs Myrthe

  • 01 April 2014 - 20:45

    Harry En Marion:

    Hey lieve meid!!

    mooi reisverslag! Weer leuk om te lezen,
    al 11 weken in Derby, de tijd gaat toch best snel.
    en dat je de stage en school er nu al op hebt zitten,
    ja ja, we gaan echt nu aftellen meid!
    maar eerst nog ff vol aan de bak met je verslagen.
    maar ook heerlijk genieten nog even daar,
    want leuke dingen horen er natuurlijk ook bij!!

    wat ontzettend lief van de kinderen daar in de klas, de knuffels, en een leuke kaart.
    ze gaan je zeker missen, zo'n mooie band heb jij daar wel opgebouwd.

    vrijdags was een heerlijk skype avondje inderdaad,
    we hebben wel een record neergezet he, haha,
    met maar liefst 3uur te skypen!

    nou meid, nog even volhouden, en dat komt zeker goed!
    Veel plezier voor komende week!

    dikke knuffel paps en mams xxxx

  • 02 April 2014 - 00:24

    Henriet Bruggink:

    Weer met plezier je verslag gelezen.
    Geweldig dat jullie je schoolactiviteiten zo goed kunnen combineren met alle buitenschoolse activiteiten!
    Ook de foto's bij de verslagen vind ik erg mooi.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 9643

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: