Jaaa, eindelijk in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Jaaa, eindelijk in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Jaaa, eindelijk in Derby!

Door: Myrthe Rekers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

11 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Goodmorning Everyone,

Hieronder zal ik een beetje vertellen hoe de reis naar Derby ging en daarnaast zal ik laten weten hoe het nu is enzoooo.

Donderdagmiddag brachten pap en mam ons (lisan en ik) weg naar Rotterdam. Bij de bus, die ons naar Europoort zou brengen hadden we ook afgesproken met Marloes en Yonien. Toen we daar eenmaal aankwamen werd ons na een tijdje duidelijk dat we eigenlijk ook wel met de auto naar Europoort konden gaan, maar.... de koffers zaten al in de bus! Dus zijn we toch maar met de bus gegaan en zijn pap en mam mij achterna gereden. Bij Europoort waar we rond 18.00 waren, kregen we eerst onze boarding passes en een sleutel van de hut van zo'n meneertje. Toen was het later toch echt tijd om afscheid te nemen van pap en mam. Oei, toen was alles wel heel definitief. Na een paar traantjes zijn we de enorme boot (lees: soort crouseschip) opgegaan, daar hadden we een hut, waar 2 stapelbedden stonden. De boot vertrok om 21.00 Nederlandse tijd, wij zijn toen de boot een beetje gaan verkennen maar al snel werden we duizelig en waren we eigenlijk wel erg moe van de reis dus zijn we gaan slapen. Toen we wakker werden van de speaker waren we al in Engeland, zo apart! Nadat we de boot verlaten hadden om 7.45 (Engelse tijd) konden we met een bus naar Hull station. Hierna hebben we de trein genomen naar Sheffield en daarna de trein naar Derby. Toen we eenmaal in Derby aankwamen was het half 12 ongeveer. Een bus bracht ons naar de courts.. Eerst moesten Marloes en Yonien uitstappen en zij moesten nog een stukkie lopen met de koffers naar hun court. Een paar minuten later werden Lisan en ik afgezet. Echt vlak voor ons court: the princess alice court an de bridge street in Derby. We werden vriendelijk ontvangen door de hall manager en nog zo'n meneer. Na wat gedoe over ons contract kregen we uiteindelijk de sleutel van onze kamers en liepen ze met ons mee. Princess Alice Court heeft alle 365 kamers in 4 verdiepingen (incl. begane) rondom 1 plein verdeeld en om naar de kamers te kunnen zijn ongeveer 5 ingangen. Mijn ingang zit in het midden van het court en ik zit zelf op de middelste verdieping in flat 9C, room 1. Lisan heeft een andere ingang naast mij, wel erg dichtbij! Marloes en Yonien zitten helaas 10 minuutjes lopen van ons af.
Helaas heb ik mijn 'roommates' nog niet ontmoet, wel weet ik dat we met 3 meiden en 3 jongens zijn en dat alles super leuk uitziet (zie foto's).

Nadat we 'thuis' een beetje alles verkend hadden gingen we eerst met z'n vieren boodschappen doen en een Engels simkaartje halen in het Wesfield Centre. Wauwww, wat een groot winkelcentrum!! Onderweg kwamen we de Primark ook nog tegen dus met mijn shopprikkels komt het wel goed hier! Dit alles zit btw 10/15 minuten lopen van mijn kamer af, dikke prima dus!
Na wat gesjouw met die zware plastic tassen van de supermarkt zijn we nu wel echt genesteld. Daarnaast doet mijn Engelse nummer het al dus dat is wel fijn!
Gisteravond hebben we nog even bij Yonien gezeten en een welkomstdrankje gedaan, later zijn we naar onze eigen kamers gegaan en voor het eerst gaan slapen in onze bedjes.

Ik sliep vrij snel, maar mijn nek doet wel een beetje zeer van het harde kussen, achja komt ook wel weer goed!
Ik ga zo even ontbijten bij Lisan en daarna gaan we om half 11 richting de University of Derby lopen met z'n vijven voor welkomst activiteiten en zullen we nog wel meer dingen gaan verkennen/doen.

Sorry, voor het enorme reisverslag maar heb zoveel gedaan de afgelopen dagen en daarnaast moet ik natuurlijk even mijn verhaal kwijt.
Ik heb het in ieder geval al goed naar mijn zin en het is erg gezellig nog met de andere meiden!

Veel liefs xx



  • 11 Januari 2014 - 10:55

    Lin:

    Wauw Myrthe! echt super gaaf om te lezen ;)
    Ik ga je de komende tijd zeker volgen !!!
    Heel veel plezier in Derby, dat gaat vast wel lukken :D

    Dikke Kus vanuit Nederland

  • 11 Januari 2014 - 17:07

    Mam:

    Hee, wat een leuk reisverslag weer! super om te lezen!
    je hebt een hele drukke week gehad, met veel emotie,
    Maar nu is het eindelijk zover voor je, en ben je daar op je eigen stekkie!
    Voor bijna 4 maanden in Derby.
    we hopen natuurlijk dat je daar een geweldige tijd gaat hebben.
    we wensen jou dan ook heeeel veel plezier en succes toe daar.
    En.....we blijven uiteraard je op de voet volgen, haha.

    Heel veel liefs, mam en pap dikke kussss

  • 11 Januari 2014 - 17:39

    Mirjam:

    Heey Myrthe,
    Wat leuk om je verslag te lezen. Fijn dat je eeste indruk zo
    positief is. We zullen je zeker gaan volgen.
    Veel succes/plezier daar de komende tijd!
    xxx Eddy en Mirjam

  • 11 Januari 2014 - 22:56

    Ben Bruggink:

    Beste Myrthe (en ook een beetje Lisan),
    Leuk je verhaal te lezen over de eerste stappen van Rotterdam naar Derby! Van Lisan hebben we inmiddels ook het een en ander gehoord over de trip die jullie met z'n vieren maken. Want Marloes en Yonien zijn natuurlijk ook van de partij om het gezamenlijk tot een succes te maken. Mooi te horen dat je al een beetje bekend raakt in Derby en probeert je plekje te vinden in de (kleine) kamer. Van Lisan vernamen we dat er meer internationale studenten zijn en zij had al met verschillende mensen van overal uit de wereld gesproken (Maleisie en Quatar) en dat er maandag nog meer zullen zijn bij de introductie. Best wel spannend wat er allemaal op jullie af komt. We hopen dan ook dat jullie hier samen plezier aan mogen beleven en het bere gezellig gaan maken.
    Van Lisan begrepen we dat jouw ouders ook van plan zijn naar Derby te reizen (klopt het dat dit in maart is?). Wij zijn het van plan in de week van 24 februari (voorjaarsvakantie in Nederland). Wij hebben geen ervaringen met reizen aan de andere kant van de Noordzee en zitten te dubben hoe we het gaan doen. Met het vliegtuig naar Nottingham (vliegveld is dichtbij), met de auto en de ferry vanuit Frankrijk of zoals jullie hebben gereisd vanuit Rotterdam naar Hull of van Hoek van Holland naar Harwich. Autorijden in Engeland hebben we nog nooit gedaan maar we horen dat dit niet het moeilijkste is. Wat gaan jouw ouders doen? Zijn ze er al uit? Hebben jullie misschien tips? Misschien kunnen we contact met hen leggen en horen wat hun gedachten zijn? Helaas hebben we geen telefoonnummer of adres van hen, mogelijk kun je ons hieraan helpen?
    We wensen jullie een mooie studietijd en natuurlijk heel veel plezier!

    Groeten, Henriet en Ben Bruggink, Deurningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 9651

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: