Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Hi everyone!

Poeh vandaag is het alweer vrijdag 24 Januari en dat betekend dat ik hier alweer 2 weken zit, sjonge jonge wat gaat de tijd hier snel en wat hebben we het druk telkens! Hieronder een samenvatting van de afgelopen leuke en leerzame dagen!

Donderdag 16 Januari
Monopoly gedaan met z'n vieren en jaaa dit was geheel in het Engels. Sommige tekstjes moesten we even vertalen dus zelfs van dit spel hebben we geleerd! 's avonds heb ik een muurtekening op m'n roze muur gemaakt (zie foto's)

Vrijdag 17 Januari
Hebben we de buurtwinkeltjes een beetje verkend en 's avonds heb ik samen met Lisan FC Twente - Heracles gekeken via een livestream, voetbal mogen we natuurlijk niet missen en vooral twente niet!

Zaterdag 18 Januari
Heb ik samen met Lisan voor het eerst gewassen hier, dat was wel eventjes spannend! Na 38min was de was klaar en voelde ik me een echte huisvrouw met de was die ik moest ophangen en later met het stofzuigen. En al helemaal met die dagelijkse boodschappen! Pff respect voor mama!
's avonds heb ik even gezellig geskyped met familie en vriendinnen.

Zondag 19 Januari
Heerlijk hardgelopen door de hobbel straten van Derby en 's middags is toch echt mijn eeuwige rust weg gegaan door de komst van al mijn huisgenootjes (James, Georgie, Chloe, Tyler & Emma). Jeeuj de bende is compleet! Maar het zijn allemaal super leuke flatmates!

Maandag 20 Januari
Woehoe eindelijk komt het ritme er weer in... We gaan naar school!!
Voordat we daarheen gingen hadden we om half 2 een afspraak met de 'headteacher' van onze stageschool. Via een touchscreen moesten we ons als bezoekers aanmelden dmv een foto, handtekening etc. Hierna kregen we een sticker en deze moesten we op onze kleding plakken. Heel officieel allemaal dus.
Zoals de meeste mensen hier, had de headteacher genaamd sarah ook moeite met onze namen. Best grappig hoe ze onze namen hier telkens uitspreken! Toen we in gesprek waren met sarah werd al snel duidelijk dat lisan, marloes en ik op dinsdag stage zouden hebben en yonien op woensdag. Lisan en Yonien zouden in groep 5 komen en Marloes en ik in groep 4. Na het gesprek liet ze ons de school zien en zijn we een aantal klassen binnen gelopen. Het onderwijssysteem in Engeland is erg anders dan dat we in Nederland hebben. Op Lawn Primary heb je in het eerste gebouw een klas wat 'reception' wordt genoemd en daarnaast groep 1 en 2 2x. In groep 2 hadden we op een muur gezien dat ze nu rondom het thema 'Ice Age' werken, daarbij is dit betekenisvol maar daarnaast ook leerzaam. Verder zag ik in groep 2 een meester, dat was ook apart om te zien! In een ander gebouw zit groep 3, 4, 5 en 6, ook steeds 2x. In groep 6 gaan ze al naar de secundary school, heel apart dus! Ik vond het erg leuk om alle kinderen in uniform te zien lopen en ook vond ik het leuk hoe goed ze luisterden naar de leerkracht. Volgende week begint mijn stage van half 9 tot 4 uur dus ik ben erg benieuwd!

Gelukkig ging de tijd snel die dag en was het om 5u tijd voor onze eerste les op de uni: individual differences and learning. We kregen les van michelle en begonnen meteen met een voorstelronde, hierbij kwamen we erachter dat we de enige internationale studenten waren. Veel aspecten die tijdens de les voorbij kwamen waren herkenbaar vanuit de pabo, dus dat was een meevaller! Wel was het soms lastig om de les te volgen. Het was namelijk al laat, concentratie wat een beetje weg en natuurlijk de engelse taal wat telkens werd gepraat tijdens de les en ik af en toe moeilijk kon volgen. Al met al vond ik het wel een fijne les want ik ben meer te weten gekomen over sommige aspecten en hoe michelle les gaf vonden we allemaal ook erg fijn. Voor dit vak moeten we een verslag maken waarvoor we vooral veel moeten l e z e n woehoee!
Na een intensieve dag hebben lisan en ik 's avonds nog lekker film gekeken en later nog met mijn huisgenootjes gezellig gekletst, hierna was het toch echt bedtijd!

Dinsdag 21 Januari
's avonds was ik door mijn huisgenoten uitgenodigd om bij een pub wat te gaan eten en drinken. Dit vond ik natuurlijk meteen helemaal leuk en later vroegen ze of de andere meiden ook mee wouden dus gingen we gezellig met z'n allen richting de pub (the standing order). Hier hebben we heerlijk gegeten, lekkere cocktails gedronken, veel gekletst en natuurlijk gelachen!

Woensdag 22 Januari
Doordat het alarm weer af zou gaan ben ik 's ochtends gaan hardlopen. Om 5 uur was het tijd voor onze 1e les van de module: learning & motivation. Deze module is de moeilijkste module en dat snapte ik aan het eind volkomen. Pff, wat een saaie les. De lerares kwam al binnenlopen met een rollator (niet dat daar wat mis mee is maar toch..) en begon een beetje heel saai op één toon te vertellen. Blehh, gelukkig ging de tijd snel en weten we in ieder geval wat een beetje de bedoeling is voor het verslag!

Donderdag 23 Januari
Vandaag hadden lisan en ik een meeting met de hallmanager, ze vertelde informatie over verschillende aspecten en we kregen 25 gratis buskaartjes. Bij deze meeting zat een frans en duits meisje, nadat we klaar waren hebben we nog gezellig gekletst met hun en meteen onze nummers uitgewisseld. Vanavond ben ik met het duitse meisje (uit osnabruck) gaan badmintonnen bij de uni. Dit was een super gezellige proefles. Tot mijn verbazing werd ik eruit gepikt en vroegen ze of ik in het team van hun wilde, dinsdagmorgen zullen dan telkens de trainingen zijn en zondagen zullen de wedstrijden zijn. Helaas heb ik op dinsdag stage, maar misschien valt dit eventueel te verplaatsen. Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken en anders blijf ik lekker hardlopen!

Morgenavond gaan we met een Belgisch meisje (praat Nederlands) samen eten en daarna hebben we een welkomstparty in de gemeenschappelijke ruimte met een aantal internationale studenten. Hierna gaan we met z'n allen naar een discotheek! Heb er zin in!!

Bij mijn reisverslag heb ik foto's van de afgelopen week toegevoegd!

Veel liefs uit Derby!
-xxx-

  • 25 Januari 2014 - 19:56

    Mam En Pap:

    Hai hai Myrthe

    wat heb je er weer een mooi verslag van gemaakt!
    steeds erg leuk om te lezen,
    in deze twee weken heb je al veel gezien en ook al kennis gemaakt met veel nieuwe mensen!
    Ook je nieuwe huisgenootjes zijn super leuk, en ook daar al veel gezellige avonden mee doorgebracht.
    En... het engels beter leren, gaat je ook al steeds beter af! Knap hoor!!!
    En dan op de uni (zoals jij het noemt) gaat het met jou ook wel helemaal goed komen!
    Jaa, en dan de stageschool, iid erg apart, de kinderen allemaal in uniform maar wel heel mooi
    goed luisteren naar de leerkracht, zoals het moet, is fijn om te horen.

    Tot mijn verbazing las ik dat je nu ook kunt koken en ook je was doen is geen probleem meer haha.
    zo leer je elke dag weer meer. Goed zo!!
    hey, we zijn super trots op jou. We vinden het super dat je alles daar zo goed oppakt!

    Liefs xx

    .

  • 27 Januari 2014 - 09:00

    Henriet Bruggink (moeder Lisan):

    Leuk verslag Myrthe!
    Ook fijn om te lezen dat het jou in Derby bevalt.
    Veel plezier met het lesgeven deze week.
    Geniet van deze periode!
    Ook wij blijven je volgen.

    Groeten,
    Ben en Henriet Bruggink (ouders Lisan).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9650

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: