Vakantie in weekje 6! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu Vakantie in weekje 6! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Rekers - WaarBenJij.nu

Vakantie in weekje 6!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Heeee allemaal!

Dit weekje waren Marloes en ik alleen in Derby overgebleven aangezien Lisan en Yonien even een weekje op vakantie naar Nederland gingen, dit kon aangezien we vakantie hadden van stage en de universiteit!

Maandag 17 februari zijn we meteen goed aan de slag gegaan en bezig geweest op de universiteit. Hier hebben we veel voor onze verslagen kunnen doen dus dat was erg fijn aan het eind van de dag!

Dinsdag en woensdag heb ik in mijn kamertje gewerkt aan de verslagen van de pabo en de uni. In ieder geval dit was de planning want door het schaatsen in Sotsji wat ik ging luisteren via de radio werd ik aardig afgeleid! Dinsdag kreeg ik ook nog een super leuk vol geschreven kaartje van familie uit Wierden! Thanks eddy, mirjam, lin & chen!

Woensdagavond ben ik met mijn huisgenootjes en hun vrienden naar een pubquiz gegaan in een pub hier dicht in de buurt. Dit was echt super leuk en gezellig. Er waren verschillende rondes waarbij je vragen moest beantwoorden maar ook voorwerpen, bekende gezichten etc. moest raden. Op het eind werd er ook nog bingo gespeeld. Tussen de quiz door waren er natuurlijk ook pauzes en toen gingen we even potjes darten! Al met al weer een leuke avond en weer een paar nieuwe mensen ontmoet!

Donderdag 20 februari ben ik samen met Marloes naar de uni gegaan. Hier hebben we net als maandag weer gewerkt aan de verslagen. ’s Avonds heb ik samen met mijn huisgenootjes gegeten. Iedereen kookt hier altijd zijn eigen maaltijd en gaat dan aan tafel zitten dus met koken was het best een chaos! Later op de avond nog even gezellig geskyped met het thuisfront en daarna maar programma’s terug gekeken in bed.

Vrijdag ben ik even alleen naar de uni geweest en ’s middags heb ik een broodje gezond gegeten bij Marloes terwijl we de ploegenachtervolging vanuit Sotsji keken. Marloes kan namelijk alles wel live kijken via een programma dus dat was wel even chill! Nadat we de ploegenachtervolging hadden bekeken hebben we kaartjes besteld voor de voetbalwedstrijd van 8 maart Derby County FC tegen Millwall FC. Wel heel apart om McClaren straks weer te zien in het Pride Park Stadium in plaats van de Grolsch Veste! Natuurlijk heb ik super veel zin om weer een voetbalwedstrijdje live mee te maken!

Zaterdagmorgen ben ik samen met Marloes even naar Westfield gelopen en hebben we een paar kleine dingen gekocht. ’s Middags heb ik natuurlijk weer de radio aangezet en de finales van de ploegenachtervolging gevolgd. Woehoee weer 2x goud, toppers! Later in de middag heb ik nog even gezellig geskyped met Marit vanuit haar minorplaats in Girona en ’s avonds heb ik een rustig zaterdagavondje gehad in plaats van een stapavondje.

Gister was de dag dat mijn vriendinnen naar carnaval in Albergen gingen en dat vond ik best wel eventjes lastig aangezien ik daar natuurlijk graag bij had willen zijn. Volgend jaar moet ik het maar dubbel en dwars inhalen! In plaats van een feestje te vieren heb ik maar een middagje voetbal gekeken in bed en twente in de laatste minuut gelijk zien spelen tegen feyenoord!
’s Avonds heb ik samen met Marloes bij mij gegeten en zijn we rond 7 uur richting het station gelopen want Lisan kwam weer terug uit Nederland woehoee! Toch wel weer gezellig dat we straks weer compleet zijn! Vol geluid kwam Lisan met joehoee van de trap af en na een groepsknuffel zijn we naar Marloes haar kamertje gelopen om daar even gezellig bij te kletsen. Lisan had ook super lief nog een pakje satésaus meegenomen voor mij want dat miste ik zo erg! Later op de avond ben ik met Lisan weer richting het Princess Alice Court gelopen en dat is toch véél leuker dan alleen!

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik later nog even bezig geweest voor school.
Straks ga ik gezellig eten met Lisan en haar ouders want jaja die zijn nu ook in Derby! Daarna is het rond 4 uur na een weekje vakantie weer tijd voor een lesje individual differences and learning! Hier zullen we ook Yonien weer zien verschijnen want ook zij is vandaag gezellig weer back in Derby gekomen samen met haar vriend!

Na vandaag kan ik pap en mam over 3 dagen ook eindelijk weer in real life zien want dan komen ze voor het eerst met het vliegtuig en de trein mijn kant op voor een paar dagen! Toch wel weer fijn om even iets eigens om je heen te hebben dus heb ik daar super veel zin in!

Tot volgende weeeeek!

X Myrthe vanuit het zonnige Derby


  • 24 Februari 2014 - 18:05

    Anita Herman Leoniek:

    Hoi myrthe
    het was weer een erg leuk verslag.
    wil jou even heel veel plezier wensen met je vader en moeder.
    geniet ervan dat ze er zijn.
    heel veel plezier samen.

    gr anita herman leoniek

  • 24 Februari 2014 - 20:34

    Marc:

    Haaaai lieve zus,

    Leuk om je verslag weer te lezen! Zie dat je je prima vermaakt hebt deze week, en ook nog flink voor school bezig. Goed hoor!Gelukkig had je deze week met de Olympische Spelen ook genoeg afleiding tussendoor, je moest het toch even met wat minder gezelschap doen deze week. En dan ga jij naar een Premier League wedstrijd, ben jaloers...Wel heel bijzonder dat uitgerekend Steve McClaren daar trainer is. Je hebt in ieder geval iets moois om naar uit te kijken. Maar eerst komen pa en ma natuurlijk nog langs. Ondertussen blijf ik achter in Nederland, maar stiekem ben ik best wel trots op jou!

    Succes komende week en alvast veel plezier dit weekend :)

    Xx Marc

  • 24 Februari 2014 - 22:26

    Harry En Marion:

    Hai hai lief meisie van ons.

    al met al heb je je toch nog wel goed vermaakt, aangezien je deze week vakantie had!
    En dat je met z'n tweetjes overbleef daar in dat verre derby! Marloes en jij.
    Veel kunnen doen voor school, goed bezig!!!!
    deze week weer post gekregen, nu uit wierden, leuk hoor!
    Die lelijke kast raakt al mooi bezet.
    en... je kon mooi naar de olympische spelen kijken deze week,
    Nederland heeft het super gedaan, met zoveel medailes!!
    Yes, leuk, nu je toch daar bent, moet je wel even een voetbalwedstrijd meemaken
    waar mac laren trainer is.
    Ja de carnaval moet je dit jaar in nederland missen, maar ik weet zeker dat je er wel een beetje bij was hoor!
    Je vriendinnen hier denken wel aan je,
    nou lisan en yonien zijn er weer, de school en de stage zijn weer begonnen.
    gezellig dat lisan haar ouders er nu zijn, en yonien haar vriend.
    joehoe, we gaan aftellen, bijna komen we naar jou toe!!
    We gaan er een paar super leuke dagen van maken bij je!!

    Liefs en een hele dikke knuffel van pap en mam xxxx



  • 25 Februari 2014 - 22:33

    Je Vriendinnen:

    Hai lieve myrth,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in Derby.
    Zo te horen heb je genoeg te doen met al die leuke mensen om je heen, klinkt super!
    Volgend jaar ben je er met de carnaval sowieso weer bij en maken we er weer een topjaar van.
    Wat lief van Lisan dat ze satesaus voor je heeft meegenomen uit Nederland, daar heb je het zo vaak over gehad haha.
    Vrijdag komen je ouders al naar Engeland, ook zeker iets om naar uit te kijken.
    We drinken er dit weekend een paar op je :)

    Veel liefs en een dikke knuffel,
    Lauret, Sharon, Leonieke, Jolien & Madeleine

  • 25 Februari 2014 - 23:16

    Mirjam:

    Hoi Myrthe,fijn dat je het naar je zin
    hebt. Geniet met de komst van je
    ouders. Heel veel plezier samen.
    Liefs Mirjam.

  • 26 Februari 2014 - 10:35

    Henriet Bruggink :

    Hé Myrthe,

    Leuk verslag...ik mis ze wel van Lisan de afgelopen weken...
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben in Derby...en met dat koken komt het helemaal wel goed.
    En met satésaus erbij smaakt het nog beter!
    Ook fijn voor je dat je ouders deze week komen...heb zelf ervaren hoe prettig het is om je dochter weer te zien en vast te kunnen stellen dat het goed gaat!
    Ik wens je nog een ontzettend goed verblijf in Derby toe....geniet er samen van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

In het derde jaar van de PABO moest ik een minor kiezen. Management, speciaal onderwijs, internationale klas in Hengelo, leerkracht voortgezet Nederlands of studeren in het buitenland. Aangezien de Engelse taal steeds belangrijker wordt in het basisonderwijs heb ik ervoor gekozen om te gaan studeren in het buitenland. En waar kan je dan het beste de Engelse taal onder de knie krijgen? Juist, in Engeland! In Engeland was Derby de enige optie om naar toe te gaan, dus was de keuze snel gemaakt: Derby, here I come! Van 10 Januari 2014 tot eind April zal ik in Derby verblijven en ga ik studeren op de 'University of Derby'. Daarnaast zal ik 1 dag stage hebben op de 'Lawn Primary' (basisschool in Derby). Naast de studie en stage zal ik super gaan genieten van de komende tijd en het echte studentenleven op kamers gaan ontdekken. Langs deze weg wil ik ook jullie meenemen in mijn avontuur in Derby! Door middel van het plaatsen van reisverslagen zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 9649

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Minor internationalisering: studie buitenland

Landen bezocht: